بیش از ۳۴ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی آذربایجان‌شرقی هستند
کد خبر: 4104447
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳

بیش از ۳۴ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی آذربایجان‌شرقی هستند

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: از ۸۱ هزار معلول استان، ۳۴ هزار و ۴۵۱ نفر تحت پوشش بهزیستی استان هستند.

فرگل صحاف، مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، فرگل صحاف، مدیرکل بهزیستی استان، امروز، 13 آذرماه، در جلسه شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: از ۸۱ هزار معلول استان، ۳۴ هزار و ۴۵۱ نفر تحت پوشش بهزیستی استان هستند.

وی افزود: از تعداد ۸۸ مرکز روزانه در استان ۴۹ مرکز در تبریز و همچنین از ۴۴ مرکز شبانه‌روزی نیز در سطح استان ۱۴ مرکز در تبریز مستقر بوده که مشغول ارائه خدمات هستند.

صحاف، با اظهار امیدواری از همکاری ارگان‌های دولتی در جذب ۳ درصد معلولان، اظهار کرد: تمام تلاش بهزیستی پیشگیری از معلولیت است و در این خصوص مشاوره‌ و آزمایش ژنتیک ارائه می‌شود.  

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی بیان کرد: غربالگری شنوایی همه نوزادان متولد شده در بیمارستان‌ها انجام می‌شود که سه دهم درصد نوزادان متولد شده نیازمند حلزون گوش هستند. همچنین غربالگری بینایی کودکان زیر شش سال نیز در استان انجام می‌شود.  

وی از وجود ۲۵ هزار نفر زن سرپرست خانوار در آذربایجان‌شرقی نیز خبر داد و گفت: از این تعداد هشت هزار نفر ساکن تبریز هستند که از طریق احداث نمایشگاه دائمی صنایع دستی و محصولات تولیدی به دنبال توانمندسازی آنها هستیم.

صحاف گفت: در همین راستا نیازمند حمایت شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز جهت ارائه مکانی برای عرضه این محصولات هستیم.

انتهای پیام
captcha