موضوعات روز جامعه؛ در صدر اولویت‌های بررسی شورای فرهنگ عمومی
کد خبر: 4104841
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷
قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی مطرح کرد

موضوعات روز جامعه؛ در صدر اولویت‌های بررسی شورای فرهنگ عمومی

قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: اولویت‌های روز جامعه و توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و سپس مطالبه از دستگاه‌ها برای اجرایی‌سازی تصمیمات از اولویت‌های بررسی در شورای فرهنگ عمومی استان است.

حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی

حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی، قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با اشاره به اولویت‌های شورای فرهنگ عمومی در استان گفت: شورای فرهنگ عمومی استان در راستای تبیین و عملیاتی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه اولویت نخست در این شورا، فرمایشات مقام معظم رهبری در هر سال با توجه به شعار سال است، افزود: بیشترین مباحث در سال گذشته مباحث اقتصادی و ارتقای تولید و کمک به مجموعه‌های مختلفی که می‌توانند در نوآوری‌ها مؤثر باشند، بوده است.

قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مصوبات این جلسات به سمت عملیاتی شدن پیش خواهد رفت، تصریح کرد: اولویت‌های بعدی مباحثی از جمله ترویج حجاب و عفاف در فضای دانشگاهی و اجتماعی و همچنین گردشگری است که در این زمینه باید تعریف درستی از گردشگری داشته باشیم تا از آن به‌عنوان یک فرصت برای درآمدزایی استفاده کنیم.

نوفرستی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی با تصمیمات و برنامه‌ریزی‌ها می‌تواند از آسیب‌های فرهنگی و اخلاقی جلوگیری کرده، فرصت‌ها را فراهم و حفظ کند، افزود: یکی از مواردی که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری به آن پرداخته‌ایم، مباحث مرتبط با معیشت و اقتصاد است.

وی با بیان اینکه برخی از موضوعات از سوی دبیرخانه شورا برای بررسی اعلام می‌شود، اظهار کرد: تصمیمات شورای فرهنگ عمومی نیاز به بهینه‌سازی و ایجاد رسالت برای دستگاه‌های اجرایی دارد و در این راستا جلسات کارشناسی با حضور تمام اعضا برگزار می‌شود.

قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه لازم است در زمینه مسائل فضای مجازی و رسانه‌ها در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اینکه دستگاه‌ها و مجموعه‌های آموزشی چه سهمی در جهاد فرهنگی دارند کار کارشناسی انجام شود، تصریح کرد: مسئله بعدی مطالبه از مسئولان برای پیگیری برنامه‌هاست.

نوفرستی با اشاره به اینکه باید زمینه‌های عملیاتی کردن تصمیمات فراهم شود، افزود: جهاد تبیین یک رسالت واجب و فوری بوده که در بحث فرهنگ تأثیرگذار است؛ بنابراین باید به این امر در شورای فرهنگ عمومی نیز پرداخته شود.

وی با اشاره به بحث و نتیجه‌گیری در شوراها و کارگروه‌ها ذیل شورای فرهنگ عمومی، تصریح کرد: قطعا یکی از موضوعاتی که می‌تواند مورد بحث قرار گیرد، مباحث روز است که لازم بوده مورد توجه بیشتری واقع شود.

نوفرستی با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن، ادامه داد: لازم است نسل‌های آینده را از تحلیل‌های سیاسی آگاه کرده و از فرزندان در محیط خانه مراقبت کنیم که شورای فرهنگ عمومی این موارد را رصد کرده و در صحن شورای فرهنگی تدابیر لازم برای آن اندیشیده می‌شود؛ آنچه که در شورای فرهنگ عمومی مصوب می‌شود در حکم قانون بوده و می‌تواند پشتوانه‌ای برای عرصه‌های مورد بررسی باشد.

انتهای پیام
captcha