انتشار تحقیقی در مورد جنایات ناشی از نفرت علیه مسلمانان آمریکا
کد خبر: 4104886
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹

انتشار تحقیقی در مورد جنایات ناشی از نفرت علیه مسلمانان آمریکا

بر اساس تحقیق جدید دانشگاه رایس و دانشگاه ویرجینیای غربی، ترس از جنایت ناشی از نفرت بیشتر از همه در ذهن مسلمانان وجود دارد، حتی اگر آنها هرگز شخصاً هدف قرار نگرفته باشند.

به گزارش ایکنا به نقل از Science Ex، نویسندگان این گزارش دریافتند که در میان گروه‌های مذهبی، یهودیان و مسلمانان به احتمال زیاد ترس از هدف قرار گرفتن را ابراز می‌کنند. این نگرانی‌ها تا حدی با تجربیات شخصی افراد در مورد تبعیض همراه است. با این همه آگاهی آنها در مورد تبعیض علیه دوستان نزدیک و خانواده و دیده شدن بیشتر مذهبی آنها دلیل دیگری برای این ترس است و احتمال بیشتری وجود دارد که نمادهای ظاهری مذهب خود را بپوشانند.

کریس شیتل، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه ویرجینیای غربی و نویسنده اصلی این گزارش گفت: در حالی که ترس افراد از قربانی شدن جرایم ناشی از نفرت تا حدودی به دلیل داشتن تجربیات مستقیم است، برخی از آن‌ها نتیجه آسیب‌های تاریخی و امروزی بوده که توسط همکیشان مذهبی تجربه شده است.

الین هوارد اکلاند، دیگر محقق این گزارش تصریح کرد: ما این ترس باقیمانده را به فرهنگ ریشه‌دار یهودی‌ستیزی و اسلام‌هراسی در ایالات متحده و خشونت‌های منتسب به آن فرهنگ و همچنین خاطره جمعی قربانی‌ شدن به دلیل عقیده دینی در جوامع مسلمان و یهودی نسبت می‌دهیم.

این گزارش با عنوان ترس از قربانی شدن جنایت ناشی از نفرت مذهبی و آثار باقیمانده یهودی‌ستیزی و اسلام‌هراسی در نسخه اخیر Social Forces  (یک مجله دانشگاهی علوم اجتماعی که توسط انتشارات دانشگاه آکسفورد برای گروه جامعه‌شناسی دانشگاه کارولینای شمالی در چاپل هیل) منتشر شده است.

انتهای پیام
captcha