طراحان مد و لباس خراسان شمالی نیاز به حمایت‌های مالی دارند
کد خبر: 4104964
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲

طراحان مد و لباس خراسان شمالی نیاز به حمایت‌های مالی دارند

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: طراحان مد و لباس استان نیاز به حمایت‌های مالی دارند که اگر این مهم محقق شود فعالیت این گروه ملموس‌تر خواهد بود.

طراحان مد و لباس خراسان شمالی نیاز به حمایت‌های مالی دارندبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام عباس سرشته، معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، ۱۵ آذرماه، در جلسه قرارگاه عفاف و حجاب استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه در برخی از روستاها تولیدات لباس انجام می‌شود، با بهترین کیفیت پارچه و دوخت اما با برند ترک وارد بازار می‌شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه حمایت خاصی از تولید کننده نمی‌شود، مجموعه‌های تولیدی مجبور به انجام این امورات می‌شوند تا بتوانند تولیداتشان را به فروش برسانند. 

حجت الاسلام سرشته ادامه داد: در راستای توسعه تولید و حمایت از تولیدات لباس‌های ایرانی و اسلامی جلسه‌هایی با طراحان مد و لباس برگزار شده است که اغلب آن‌ها آمادگی حضور در این طرح را دارند. 

وی ادامه داد: خوشبختانه طراحان از لحاظ طرح و برند سازی هیچ گونه مشکلی ندارند اما از لحاظ مالی نیاز به حمایت و سرمایه گذاری دارند که نیاز است با حمایت‌های مالی از تولیدکنندگان و عرضه کنندگان اقدامات خوبی در موضوع تولیدات پوشاک ایرانی و اسلامی در سطح استان انجام شود. 

حجت الاسلام سرشته اضافه کرد: نظارت سازمان صمت خوب است، اما نیاز است که جدی‌تر و بیشتر در موضوع نظارت‌ها وارد عمل شود. 

حجت الاسلام سرشته با اشاره به اینکه به علت عدم حمایت از تولید کننده پوشاک داخلی، رغبت مردم نسبت به استفاده از پوشاک خارجی بیشتر است، گفت: بر این اساس تولید کنندگان برای فروش محصولات شان به اجبار از برند خارجی استفاده می‌کنند. 

مسئول کمیته مد و لباس استان تصریح کرد: نکته قابل توجه بعدی این است که بازاریان مطرح می‌کنند پراکندگی عرضه کنندگان لباس‌های ایرانی و اسلامی زیاد است و مصرف‌ کننده به سختی می‌تواند برای تهیه این لباس‌ها اقدام کند. 

وی افزود: تقاضای تولیدکنندگان این است که تمامی مجموعه‌های تولیدی پوشاک ایرانی و اسلامی در یک مکان خاص مستقر شوند که مردم به راحتی نسبت به آن‌ها دسترسی داشته باشند که نیاز است با حمایت شهرداری یک مکانی برای این مجموعه اختصاص پیدا کند.

 

انتهای پیام
captcha