برگزیدگان مرحله استانی مسابقات قرآن شاهد و ایثارگر تجلیل شدند
کد خبر: 4105141
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱
در آذربایجان‌شرقی

برگزیدگان مرحله استانی مسابقات قرآن شاهد و ایثارگر تجلیل شدند

در آیینی با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی از نفرات برتر مرحله استانی سی و چهارمین دوره مسابقات قرآنی شاهد و ایثارگر تجلیل شد.

مسابقات قرآن، بنیاد شهید آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان شرقی، در آیینی با حضور جابر ابوالفتح‌زاده، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی امروز، 16 آذرماه، از نفرات برتر مرحله استانی سی و چهارمین دوره مسابقات قرآنی شاهد و ایثارگر تجلیل شد.

جابر ابوالفتح‌زاده در این مراسم، گفت: بنیاد نهادی فرهنگی است و بر همین اساس باید سمت و سوی فعالیت‌های آن معطوف به حوزه‌های فرهنگی باشد.

وی اظهار کرد: در همین چارچوب، سیاست و راهبرد ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی توجه ویژه به حوزه فرهنگی است و در این میان، برنامه‌های قرآنی در رأس فعالیت‌های فرهنگی بنیاد استان  قرار دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی با تبیین جایگاه رفیع قرآن کریم در سیره شهدا گفت: شهدای والامقام همواره با قرآن مأنوس بوده‌اند که قرآن‌های جیبی کوچک به یادگار مانده از اغلب شهدا و یا عکس‌های حاوی تصاویر رزمندگان که در یک دست قرآن و در دست دیگر اسلحه دارند، گواه این حرف است.

ابوالفتح‌زاده، خطاب به برگزیدگان مرحله استانی مسابقات قرآنی شاهد و ایثارگر گفت: بنیاد شهید را خانه خود بدانید چراکه امروز رسالت همه ما این است که با تمسّک به قرآن و در سایه هدایت‌های ولی‌فقیه، حول محور ایثار و شهادت، راه شهدای والامقام و ایثارگران معزّز را ادامه دهیم.

غلامرضا علیزاده، سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی هم در این مراسم با ارائه گزارشی از روند برگزاری مسابقات قرآنی شاهد و ایثارگر در استان گفت: مرحله شهرستانی سی و چهارمین دور مسابقات قرآنی شاهد و ایثارگر با شرکت 438 نفر در 17 شهرستان آذربایجان شرقی برگزار شد که 165 نفر از این تعداد به مرحله استانی مسابقات راه یافته و در دو بخش آقایان و بانوان در چهار رشته حفظ، قرائت کل، مفاهیم و تفسیر به رقابت پرداختند که نهایتاً حائزان رتبه‌های برتر مرحله استانی که امروز مورد تجلیل قرار می‌گیرند، به مرحله کشوری مسابقات راه یافتند.

در بخش آقایان «مسلم پورزینال»، «مسعود موذنی» و «میرحسین فاطمی علوی» در رشته قرائت کل قرآن، «مهدی امن نژاد» و «داود تارقلیزاده» در رشته مفاهیم 1 تا 9، «مهدی پورزینال» در رشته حفظ 5 جزء اول و «هادی کریم‌زاده» و «علیرضا مقنی‌زاده اهری» در رشته تفسیر سوره‌های شعراء و نمل برگزیدگان بخش آقایان بودند که مورد تجلیل قرار گرفتند.

در بخش بانوان نیز از «ناهید ایرانی ساروقی» و «اکرم باستانی اسفهلانی» در رشته حفظ کل قرآن، «مریم بگلی مینق»، «نسرین علیپاشایی» و «زهرا فغانی اسفهلانی» در رشته 5 جزء اول، «هانیه پاشایی» و «رویا فیض الهی» در رشته حفظ 10 جزء، «رباب پریدار» در رشته مفاهیم 1 تا 9، «صدیقه حسینی مزرعه شادی» و «رقیه خلیلیان هیکل آباد» در رشته حفظ 20 جزء اول، «عالیه رستم پور»، «فاطمه نامجو»، «زهرا ولیپور»، «فاطمه هاشمی نعمت الهی» و «پروین یاوری» در رشته تفسیر سوره‌های شعراء و نمل و «طاهره جلیلی»، «مهسا ساسانی» و «آرزو ساسانی» در رشته مفاهیم 1 تا 6 تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha