برگزاری صد و چهل و پنجمین جلسه آموزش قرآن مؤسسه کریمه آل‌رسول(س)
کد خبر: 4105345
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱

برگزاری صد و چهل و پنجمین جلسه آموزش قرآن مؤسسه کریمه آل‌رسول(س)

مدیر مؤسسه کریمه آل‌رسول(س) در جلسه آموزش قرائت مؤسسه با اشاره به آیه 20 سوره مزمل در زمینه انتظار باریتعالی برای تلاوت قرآن گفت: نباید از قرائت قرآن، غافل شد و هر مقدار که مقدور و میّسر است، کلام الله را بخوانید.

جلسه آموزش ترتیل، قرائت، حفظ و بیان مفاهیم قرآن مؤسسه کریمه آل‌رسول(س)به گزارش ایکنا، صد و چهل و پنجمین جلسه آموزش ترتیل، قرائت، حفظ و بیان مفاهیم قرآن مؤسسه کریمه آل‌رسول(س) با حضور میهمان ویژه مهدی تقی‌پور، رتبه نخست مسابقات بین‌المللی طلاب علوم دینی از کارشناسان جامعةالمصطفی(س) العالمیه در دفتر مرکزی این مؤسسه در قم برگزار شد.

طی این مراسم ضمن اجرای تلاوت‌ها و ارائه محفوظات بیان فنون و نکات قرائت، حجت‌الاسلام سیدابوالفضل حکیمی، مدیر مؤسسه کریمه آل‌رسول(س) به بیان مفاهیم آیات به استناد آیه 20 سوره مزمل پرداخت و گفت: خداوند در این آیه دو بار به قرائت قرآن به هر اندازه و مقدار که میّسر است، امر می‌کند «... فَاقْرَؤُا ما تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ... فَاقْرَؤُا ما تَيَسَّرَ مِنْهُ ...».

وی ادامه داد: این نشان می‌دهد اگر به دنبال بهانه‌جویی هستیم و خودمان را به بهانه‌های مختلف از قرآن دور می‌کنیم، این کار را انجام ندهیم چرا که خداوند انتظار دارد هر مقدار که مقدور است از قرآن بخوانیم؛ حتی اگر مریض باشیم. چنانکه باریتعالی در این آیه اشاره می‌کند به اینکه شما در عالم زندگی فردی و اجتماعی، گرفتاری پیدا می‌کنید و به مسافرت می‌روید و برخی مشغول جهاد و نبرد هستند اما «فَاقْرَؤُا ما تَيَسَّرَ مِنْهُ».

مدیر مؤسسه کریمه اضافه کرد: بنابر این نباید از قرائت قرآن، غافل شد پس هر مقدار که مقدور و میّسر است و امکانش فراهم است،(یک آیه، یک صفحه و ...) کلام الله را بخوانید تا اندک اندک به تلاوت روزانه 50 آیه طبق فرمایش امام صادق(ع) برسیم.

حکیمی با اشاره به اینکه این نشان می‌دهد که خداوند طبق ذائقه ما برنامه‌ریزی کرده است، اظهار کرد: براساس این آیه گفته شده است که خداوند می‌داند که شما تمام ساعات روز را نمی‌توانید برای عبادت سپری کنید پس شما را می‌بخشد و آنچه برای شما ممكن است، تلاوت كنيد.

یادآور می‌شود، واحد مرکزی موسسه کریمه آل‌رسول(س) در شهر مقدس قم، سی متری هنرستان، کوچه ۲۸، فرعی دوم، پلاک ۸۶ قرار داد. همچنین این مؤسسه در پیام‌رسان سروش دارای کانال به نشانی Sapp.ir/karimehalrasool و در پیام‌رسان ایتا به نشانی eitaa.com/karimehalrasool است.

همچنین مؤسسه کریمه آل رسول(س) با ۲٠ واحد آموزشی در استان‌های قم، گلستان و سمنان فعالیت می‌کند.

انتهای پیام
captcha