رویداد ملی «روایت حبیب» در تبریز برگزار می‌شود
کد خبر: 4105565
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۵

رویداد ملی «روایت حبیب» در تبریز برگزار می‌شود

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: در سومین سالگرد حاج قاسم سلیمانی این استان میزبان دومین مرحله برگزاری رویداد ملی کاروان هنری «روایت حبیب» در شمال‌غرب کشور است.

سیدمحمدحسین بلاغی، رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سید محمد حسین بلاغی، رئیس حوزه هنری استان، امروز، 17 آذرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کاروان هنری روایت حبیب سال پیش با پیشنهاد بنیاد مکتب حاج قاسم و با اجرا و متولی گری حوزه هنری کشور با میزبانی هشت استان شروع شد. امسال در شمالغرب کشور در دومین کاروان هنری استان آذربایجان شرقی میزبان این رویداد ملی خواهد بود.

وی اظهار کرد: این رویداد امسال به مدت سه روز طی روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه از ۲۰ تا ۲۲ آذر با حضور هنرمندان ملی، فرااستانی و استانی در این آذربایجان شرقی برگزار می شود و برنامه های متنوعی برای آن تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه آسایش و آرامش کنونی مردم ایران مدیون رشادت های حاج قاسم سلیمانی در نگهداشتن داعش در خارج از مرزهای کشور است، گفت: اهمیت شناخت مکتب حاج قاسم به عنوان یک مکتب مردمی مخلصانه در جهت خدمت به مردم به ویژه قشر مستضعف را باید دانست و با تبدیل آن به یک تئوری و ایدولوژی به تمامی مدیران و کارگزان نظام بازتعریف کرد.

بلاغی، با تاکید بر اینکه حاج قاسم سلیمانی محور وحدت و انسجام مردم ایران بود، ادامه داد: در شرایط کنونی با وجود فشار مشکلات معیشتی به مردم و بروز اغتشاشات و فشارهای خارجی برای انحراف از اصالت انقلاب اسلامی، در آستانه شهادت این شهید باید این محور انسجام و محبت ملی دوباره بازخوانی و جامعه را به اصول تبیین شده از سوی حاج قاسم برگرداند و در بین مردم انسجام و وحدت ایجاد کرد.

وی با اشاره به برنامه های مختلف مردمی و هنری تدارک دیده شده برای این رویداد در این استان، یادآوری کرد: برگزاری برنامه های دانش آموزی و سلسله برنامه های زنگ حبیب در مدارس، ویژه برنامه قصه های خوب برای بچه های خوب، برپایی گالری سیار آثار فاخر تجسمی با موضوع حاج قاسم در ۲ محور عکس و پوستر در محوطه مسجد کبود با حضور تمامی هنرمندان کشور و برگزاری برنامه سفیر هنری روایت حبیب در فرهنگسرای الغدیر تبریز و شهرستان ممقان طی روز یکشنبه و دوشنبه از جمله برنامه های این رویداد است.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی، با اشاره به برگزاری کارگاه و ورکشاپ پوستر طی روز دوشنبه در گالری مهر حوزه هنری تبریز با حضور یکی از هنرمندان تجسمی ملی و ۲۰ نفر از گرافیست های این شهر در این رویداد ملی برای خلق اثر، افزود: اصلی ترین برنامه این رویداد، شب خاطره ملی روایت حبیب طی روز سه شنبه در مصلای اعظم حضرت امام با حضور هنرمندان و راویان ملی و استانی است که در این برنامه نسبت رزمندگان دفاع مقدس و جبهه مقاومت آذربایجان با شهید حاج قاسم سلیمانی تبیین می شود.

انتهای پیام
captcha