اعطای تسهیلات به متقاضیان سفر عتبات عالیات در فارس
کد خبر: 4105799
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷

اعطای تسهیلات به متقاضیان سفر عتبات عالیات در فارس

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس از توافق با بانک رسالت برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان سفر عتبات عالیات خبر داد و گفت: میزان این تسهیلات به ازای هر نفر ۸۰ میلیون ریال بوده و بدون سود پرداخت می‌شود.

محمد فرخ‌زاده، معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارسبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، محمد فرخ‌زاده، معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس امروز، 19 آذرماه گفت: در ستاد تسهیلات خدمات سفر مصوب شد، مدیرکل فرودگاه‌های استان از هم‌اکنون تلاش مجدانه خود را برای افزایش پروازها در اسفندماه ۱۴۰۱ و نوروز ۱۴۰۲ به انجام برسانند.

وی تصریح کرد: همچنین در دیدار با معاون حج و زیارت کشور بر لزوم تسهیل و افزایش پروازها به مقاصد کشورهای سوریه، عراق و عربستان و افزایش کیفیت خدمات در این کشورها و همچنین امکان فروش بلیط توسط تمامی دفاتر خدمات مسافرتی استان به صورت آزاد تاکید شد.

جانشین استاندار فارس در شورای زیارت در ادامه از توافق با بانک رسالت برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان سفر عتبات عالیات خبر داد و افزود: میزان این تسهیلات که برای تسهیل اعزام زائرین اختصاص می‌یابد، به ازای هر نفر ۸۰ میلیون ریال بوده و بدون سود پرداخت می‌شود.

فرخ‌زاده همچنین با بیان اینکه پس از تفویض اختیار اعزام زائرین به عتبات عالیات در سال جاری اقدامات متعددی برای بهبود خدمات‌رسانی در این حوزه انجام شده است، گفت بر اساس ارزیابی‌های انجام شده در سازمان حج و زیارت کشور رضایت زائرین از خدمات استان فارس عمدتاً بالای ۸۰ درصد و در قسمت سفرهای هوایی بالای ۹۳ درصد بوده است.

وی با ابراز خرسندی از اینکه استانی شدن روند اعزام زائران به عتبات عالیات مزایای مختلفی از جمله صرفه‌جویی در منابع، اشتغال‌زایی و رضایتمندی زائرین را در پی داشته است، گفت: از ابتدای این طرح تاکنون ۹ هزار و ۳۶۴ زائر از استان فارس به عتبات عالیات اعزام شده‌اند.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه عملکرد شرکت‌های مجری اعزام زائران به عتبات عالیات در استان فارس در راستای ارتقای کیفیت و رفع نقاط ضعف سنجیده شده است، افزود: یکی از شرکت‌های مجری در شیراز با اعزام 6 هزار و 479 نفر رتبه اول اعزام در استان و رتبه نهم در کشور را به خود اختصاص داده است. آمارها نشان می‌دهد این شرکت موفق به کسب ۸۱ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز در خدمات حمل و نقل داخل ایران، پرواز، حمل و نقل داخل عراق و اسکان شده است.

وی با تأکید بر اینکه افزایش کیفیت ارائه خدمات به زائرین و بهبود روند اعزام به عتبات عالیات از مبدأ استان فاترس در دستور کار نهادهای متولی قرار دارد، اظهار کرد: در راستای دستیابی به اهداف مذکور، علاوه بر سیاستگذاری‌های کلان، جزییات خدمات‌رسانی به زائرین از سوی شرکت‌های مجری به دقت بررسی و اعلام می‌شود.

انتهای پیام
captcha