تلاش برای ارتقای شاخص‌های جوانی جمعیت در خوزستان
کد خبر: 4106291
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۷

تلاش برای ارتقای شاخص‌های جوانی جمعیت در خوزستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز از تلاش برای ارتقای شاخص‌های جوانی جمعیت در استان خوزستان با تدوین برنامه‌های کوتاه، میان و بلندمدت خبر داد.

محمد حسین سرمستبه گزارش ایکنا از خوزستان و به نقل از وبدا خوزستان، محمد حسین سرمست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در هفتمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت استان خوزستان بیان کرد: با تدوین برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در صدد ارتقای شاخص‌های جوانی جمعیت هستیم.

وی افزود: با توجه به خطرات و مشکلات ناشی از پایین آمدن شاخص‌های باروری، طبق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، لازم است برنامه‌های فرهنگ‌سازی مناسب در خصوص افزایش نسل و جوانی آن خصوصا برای زوج‌های جوان انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خاطرنشان کرد: در این خصوص با تشکیل منظم جلسات قرارگاه جوانی جمعیت، در صدد هستیم با برنامه‌ریزی‌های کارشناسی شده و استفاده از ظرفیت سایر دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها، وظایف قانونی خود را در این خصوص انجام دهیم.

وی با اشاره به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بر استفاده از ظرفیت‌های این قانون در ابعاد مختلف آن از جمله مسائل مرتبط با مسکن دانشجویان متاهل، درمان ناباروری با حمایت بیمه‌ها، استفاده از رسانه‌ها و ... تاکید کرد.

در ادامه پژمان بختیاری‌نیا، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به تشریح هفتمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت پرداخت و گفت: در این جلسه پس از استماع گزارش عملکرد کمیته‌های تخصصی قرارگاه، اجرایی‌سازی سه ماده قانونی از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان افزود: ویژه‌ترین موضوعی که در قرارگاه جوانی جمعیت بررسی شد، تمرکز و توسعه مراکز درمان ناباروری در سطح استان و شهرستان‌های تابعه دانشگاه بود تا با گسترش و توسعه این مراکز به فرزندآوری و جوانی جمعیت کشور کمک شود.

بختیاری‌نیا در پایان به عملکرد مطلوب دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص قرارگاه جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در ارزیابی وزارتی از عملکرد قرارگاه دانشگاهی جوانی جمعیت دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز توانست از لحاظ کمیت، کیفیت و محتوا، صد در صد امتیاز مورد نظر را کسب کرده و رتبه ممتاز در این زمینه را به دست آورد.

انتهای پیام
captcha