برگزاری رویداد «روستای نو فن» در سمنان
کد خبر: 4106391
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳

برگزاری رویداد «روستای نو فن» در سمنان

رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان از برگزاری رویداد «روستای نو فن» در استان خبر داد و گفت: موضوع این طرح کمک گیری از دانش بنیان‌ها برای رفع مشکلات روستاها است.

برگزاری رویداد «روستای نو فن» در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، محسن نظری، رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان، امروز، 21 آذر، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه رویداد «روستای نو فن» در استان سمنان برگزار می‌شود، گفت: استان سمنان متولی اجرای این طرح در کشور برای اولین بار است که هدف آن تقویت زیرساخت‌های روستایی در بخش‌های مختلف محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح قرار است چالش‌ها و موانع روستاها شناسایی شود که در این راستا در واقع روستاهایی که مشکلات و موانع آنها احصا شده، به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیانی که می‌توانند نیازهایشان را رفع کنند، متصل می‌شوند.

رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان با بیان اینکه این طرح طی یکی دو ماه آینده در استان برگزار خواهد شد، متذکر شد: منابع مالی طرح نیز دیده شده و امیدواریم به زودی در روستاهای استان شاهد برگزاری طرح روستای نو فن باشیم.

نظری با اشاره به اینکه موضوع این طرح کمک‌گیری از دانش بنیان‌ها برای رفع مشکلات روستاها است، یادآورشد: بسیاری از مشکلات ما در استان در بخش‌های مختلف شامل کشاورزی، فرآوری، صنعت در بستر دانش‌بنیان‌ها و شرکت‌های فناور قابل حل هستند.

رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان با بیان اینکه ۶۰ شرکت استان در دست ارزیابی هستند تا بتوانند از معاونت علمی رئیس جمهور، عنوان «دانش بنیان» را دریافت کنند، اظهار کرد: فعلاً ۸۳ شرکت دانش‌بنیان در استان سمنان وجود دارد که امیدواریم بتوانیم تعداد آنها را بر حسب نیاز استان افزایش دهیم.

نظری با بیان اینکه شرکت‌های فناور برای دانش‌بنیان شدن نیازمند تاییدیه و اخذ گواهی از دانش بنیان از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور هستند، گفت: تمام تلاش خود را برای حمایت از دانش‌بنیان‌ها و ارتقای کیفی و کمی آنها خواهیم داشت.

انتهای پیام
captcha