تابلو سنگ «آرشام و آرتین» سرایداران در تبریز رونمایی شد + عکس
کد خبر: 4106615
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳

تابلو سنگ «آرشام و آرتین» سرایداران در تبریز رونمایی شد + عکس

تابلو سنگ «آرشام و آرتین» سرایداران که توسط هنرمندان تبریزی طراحی و ساخته شده با حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی رونمایی شد.

رونمایی از تابلو سنگ «آرشام و آرتین» سرایداران در تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، تابلو سنگ «آرشام و آرتین» سرایداران با حضور علی مشایخی، مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان و تعدادی از مسئولان استانی که توسط هنرمندان تبریزی طراحی و ساخته شده است امروز، 22 آذرماه در محل سالن اجتماعات اداره‌کل بهزیستی استان رونمایی شد.

حجت‌الاسلام محمدمهدی علیپور، مدیر عامل مؤسسه یاوران اعتماد تبریز در این مراسم با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که می‌فرمایند: «همه چیز کهنه می‌شود مگر خون شهیدان»، گفت: در راستای حادثه‌ تروریستی حرم شاهچراغ(ع)، هنرمندان مجموعه آموزشگاه ترمه کهن و مؤسسه یاوران اعتماد تبریز تصمیم گرفتند که مسئولیت اجتماعی و شرعی خود را در این زمینه انجام دهند. لذا این پیشنهاد به هنرمندان داده شد که آثار قرآنی و تابلو سنگ آرتین سرایداران و همچنین تمثال شهید آرشام سرایداران را کار کنند.شش هنرمند مستقیماً و بيش از 20 نفر غیرمستقیم آثار هنری خود را ارائه داده‌اند. 

وی ادامه داد: این طرح مختص آذربایجان‌شرقی است و آثار قرآنی مشبک، سوخته‌نگاری، قطاعی در این اثر کار شده است، قطاعی هنری از بین رفته بود که به همت سلیمان زاده استاد برجسته این هنر در کشور بلکه در دنیا احیا شد و هنرمندان آثار قرآنی با این هنر اثر ماندگار تولید می‌کنند.

علیپور بیان کرد: اکثر هنرمندانی که این آثار را ارائه داده‌اند به‌جز چند نفر بقیه از معلولان بهزیستی یا مددکاران کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

مدیرعامل مؤسسه یاوران اعتماد تبریز، هدف از برگزاری این مراسم گفت: بعد از اینکه رهبر معظم انقلاب شعار این چند سال را با محتوای اقتصاد مطرح کردند هدف ما این بود که اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد جامعه را هدف اولیه خود قرار دهیم برای آنها اشتغال و امید ایجاد کنیم امیدی که به فرمایش رهبر معظم انقلاب بزرگترین مؤلفه جامعه است.

وی گفت: هدف ما برای این طرح این بود که با خانواده‌ آرتین اظهار همدردی کنیم و به کل دنیا این پیام را برسانیم که آرتین و آرتین‌ها و آرشام‌ها پشتوانه‌ محکم هشتاد میلیونی دارند که گوش به فرمان رهبر خود هستند، یک زمانی باید بعضی از افراد الک شوند و ریزش و رویش‌‌ها صورت گیرد و این امر باید در تمام انقلاب انجام می‌شود.

یادآور می‌شود، شهید آرشام سرایداران دانش‌آموز کلاس پنجم دبستان بود، که در حمله تروریستی ۴ آبان‌ماه به حرم مطهر، به همراه مادرش زهرا اسماعیلی و پدرش علیرضا سرایداران، به فیض شهادت نائل آمد و برادر کوچکترش آرتین، مجروح شد.

تابلو سنگ «آرشام و آرتین» سرایداران در تبریز رونمایی شد + عکستابلو سنگ «آرشام و آرتین» سرایداران در تبریز رونمایی شد + عکستابلو سنگ «آرشام و آرتین» سرایداران در تبریز رونمایی شد + عکستابلو سنگ «آرشام و آرتین» سرایداران در تبریز رونمایی شد + عکستابلو سنگ «آرشام و آرتین» سرایداران در تبریز رونمایی شد + عکستابلو سنگ «آرشام و آرتین» سرایداران در تبریز رونمایی شد + عکستابلو سنگ «آرشام و آرتین» سرایداران در تبریز رونمایی شد + عکستابلو سنگ «آرشام و آرتین» سرایداران در تبریز رونمایی شد + عکستابلو سنگ «آرشام و آرتین» سرایداران در تبریز رونمایی شد + عکستابلو سنگ «آرشام و آرتین» سرایداران در تبریز رونمایی شد + عکس

انتهای پیام
captcha