محرومیت پژوهشکده توسعه و برنامه‌ریزی جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی از ردیف بودجه اختصاصی
کد خبر: 4106896
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
سرپرست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی:

محرومیت پژوهشکده توسعه و برنامه‌ریزی جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی از ردیف بودجه اختصاصی

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی گفت: متأسفانه علی‌رغم فعالیت بیش از یک دهه از پژوهشکده توسعه و برنامه‌ریزی جهاددانشگاهی استان در گروه‌های مختلف هنوز مجوز قطعی پژوهشکده صادر نشده و از یک ردیف بودجه اختصاصی محروم است.

علی اصغر فاتحی فر، سرپرست جهاددانشگاهی آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، علی‌اصغر فاتحی‌فر، سرپرست سازمان جهاددانشگاهی استان، امروز، 23 آذرماه، در جمع پژوهشگران و اعضای هیئت علمی پژوهشکده توسعه و برنامه‌ریزی جهاددانشگاهی استان بیان کرد: مدیریت مشورتی و تعاملی و همچنین اخلاق‌مداری از مهمترین رویکردهای مدیریت جدید سازمان است.

وی افزود: پژوهشکده توسعه و برنامه‌ریزی باید خودش را به‌عنوان اتاق فکر سازمان و البته استان در حوزه‌های مختلف مطرح و ثابت کند و ضرورت دارد همه اعضای این پژوهشکده در این زمینه و همچنین در موضوع راهبری سازمان ایفای نقش کنند.

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی استان ادامه داد: انتظار داریم اعضای هیئت علمی و سایر همکاران پرتلاش پژوهشکده توسعه و برنامه‌ریزی فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود را متناسب با شأن و جایگاه پژوهشکده توسعه دهند و ایده‌ها و افکار جدید خود را در زمینه مدیریت و برنامه‌ریزی با هیئت رئیسه سازمان در میان بگذارند.

فاتحی‌فر با بیان اینکه فضای موجود سازمان آماده همکاری همه اعضای هیئت علمی و مدیران در جهت رشد و توسعه سازمان است، افزود: نگرش ما این است که اعضای هیئت علمی با پژوهش‌ها و تحقیقات کاربردی خود در کنار مدیران سازمان باشند و آنها را در موضوعات مختلف تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کمک کنند.

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی استان در ادامه با اشاره به مشکلات پژوهشکده در زمینه‌های مختلف تصریح کرد: متأسفانه علی‌رغم فعالیت بیش از یک دهه این پژوهشکده در گروه‌های مختلف هنوز مجوز قطعی پژوهشکده صادر نشده و از یک ردیف بودجه اختصاصی محروم است و این موضوع باعث شده تا در توسعه این مجموعه با محدودیت منابع مالی مواجه بشویم.

وی افزود: تلاش می‌کنیم بتوانیم با تعاملات مثبت با وزارت علوم و البته با کمک نمایندگان مردم تبریز در مجلس نسبت به ایجاد ردیف بودجه اختصاصی اقدام کنیم و در این راستا مکاتباتی با نمایندگان مجلس و دفتر مرکزی جهاددانشگاهی داشته‌ایم که امیدوارم با پیگیری جدی مدیریت و البته تلاش همه اعضای پژوهشکده این مهم در آینده نزدیک محقق بشود تا از این طریق بتوانیم بخش عمده‌ای از موانع و مشکلات بر سر توسعه این پژوهشکده را مرتفع کنیم.

فاتحی‌فر در پایان با بیان اینکه افق و چشم‌انداز مناسبی برای این پژوهشکده ترسیم کرده‌ایم، تصریح کرد: امیدواریم با همکاری، همدلی و تلاش مضاعف همه اعضای پژوهشکده بتوانیم در آینده نزدیک با رفع موانع و مشکلات موجود بر سر راه این مجموعه در راستای تحقق این چشم‌انداز حرکت کنیم و شاهد شکل‌گیری پژوهشگاه در شمال غرب کشور باشیم.

در ادامه این جلسه که به‌مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش در محل سالن کنفرانس پژوهشکده برگزار شد، هر یک از اعضای هیئت علمی، مدیران و همکاران پژوهشکده به ارائه دیدگاه‌ها و نکته نظرات خود در مورد مسائل و مشکلات حوزه خود پرداختند.

در نکته نظرات اعضا بر مشارکت همه اعضای پژوهشکده در پروژه‌یابی و انجام تحقیقات کاربردی، تلاش سازمانی برای ارتقای معیشت همکاران، ارتقای سرمایه اجتماعی در سازمان، رعایت اخلاق مداری در مراودات اداری، تلاش جهادگونه برای ارتقای شاخص‌های توسعه در سازمان و پژوهشکده متناسب با جایگاه آذربایجان‌شرقی و تبریز و تلاش مضاعف برای رفع موانع موجود بر سر راه توسعه پژوهشکده و اخذ مجوزهای لازم در این خصوص تأکید شد.

انتهای پیام
captcha