کتابخانه حرم شریف مکی میزبان 19 نسخه خطی فارسی
کد خبر: 4107348
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱

کتابخانه حرم شریف مکی میزبان 19 نسخه خطی فارسی

مدیرکل کتابخانه حرم شریف مکی از انتقال 19 نسخه خطی فارسی در زمینه علوم دینی، سیره نبوی و دیوان اشعار به این کتابخانه خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از سیدنی، احمد بن فهد الشویعر، مدیرکل کتابخانه حرم شریف مکی با اعلام این خبر تصریح کرد: تمام 19 نسخه خطی به زبان فارسی بوده و شامل موضوعات مختلف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موضوع این نسخ خطی درباره شریعت اسلامی، سیره نبوی، دیوان اشعار و شماری از دانش‌های اجتماعی است، تصریح کرد: این نسخه‌ها از کتابخانه شیخ مصطفی احمد کمال به کتابخانه حرم شریف مکی انتقال یافته است و این کتابخانه نیز به نوبه خود عملیات محافظت، مرمت، نگهداری و بایگانی آن‌ها را به انجام خواهد رساند.

به گفته وی به زودی این نسخه‌ها آماده‌سازی شده و در آرشیو کتابخانه حرم شریف مکی در دسترس علاقه‌مندان، پژوهشگران و دانشجویان خواهد بود.

وی در ادامه از تلاش‌های تولیت مسجدالحرام و مسجدالنبی در راستای ارائه خدمات مختلف به زائران و توسعه مستمر کتابخانه حرم شریف مکی تشکر و قدردانی کرد.

تولیت مسجدالحرام و مسجدالنبی که مقر آن در مکه مکرمه واقع شده است بر امور مرتبط با حرمین شریفین در مکه مکرمه و مدینه منوره نظارت دارد.

تمامی مراکز مذهبی، فنی، خدماتی و اداری مرتبط با حرمین شریفین تحت نظارت این تولیت بوده که از مهم‌ترین مراکز فرهنگی آن می‌توان به کتابخانه حرم شریف مکی، مجتمع عبدالعزیز ویژه بافت پرده کعبه و همچنین کتابخانه مسجدالنبی اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha