زمان ارسال اثر به جشنواره مطبوعات شمال‌غرب کشور تمدید شد
کد خبر: 4110934
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳

زمان ارسال اثر به جشنواره مطبوعات شمال‌غرب کشور تمدید شد

مدیر خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی از تمدید زمان ارسال آثار به جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شمال‌غرب کشور تا ۳۰ دی ماه خبر داد و گفت: تاکنون ۱۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

اسد بابایی، مدیرخانه مطبوعات آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اسد بابایی، مدیر خانه مطبوعات استان، امروز، 10 دی‌ماه در جمع خبرنگاران، از تمدید زمان ارسال آثار به جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شمال‌غرب کشور تا ۳۰ دی ماه خبر داد و گفت: تاکنون ۱۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی اظهار کرد: این جشنواره بدون شک یکی از معتبرترین جشنواره‌های منطقه‌ای کشور است که زیر نظر معاونت مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور داوران کشوری برگزار می‌شود.

بابایی با اشاره به تمدید زمان ارسال آثار به جشنواره تا ۳۰ دی‌ماه، تصریح کرد: آثار ارسالی باید از اول دی‌ماه ۱۴۰۰ تا پایان دی‌ماه ۱۴۰۱ در مطبوعات محلی، نشریات سراسری، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری منطقه شمال غرب منتشر شده باشد.

وی قالب‌های جشنواره را شامل تیتر، گزارش، مصاحبه، یاداشت و سرمقاله، گزارش تصویری، کاریکاتور، طنز، صفحه آرایی اعلام کرد و افزود: هر فرد می‌تواند سه اثر در سه قالب به دبیرخانه جشنواره بفرستد و آثار ارسالی منتشر شده در رسانه‌های فاقد مجوز و بولتن داخلی ادارات حق شرکت در جشنواره را ندارند.

مدیر خانه مطبوعات آذربایجان شرقی گفت: تا این لحظه ۱۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است که ۳۰ اثر از اردبیل، ۲۰ اثر از آذربایجان غربی، ۵۰ اثر از آذربایجان‌شرقی و ۵۰ اثر از زنجان است.

وی افزود: قالب گزارش با ۴۵ مورد بیشترین سهم از آثار ارسالی را داشته و یادداشت و سرمقاله با ۲۷ مورد و تیتر با ۲۶ مورد در رده‌های بعدی قرار دارند و قالب چندرسانه‌ای و کاریکاتور نیز دارای کمترین سهم هستند.

بابایی اظهار کرد: طی مکاتبه خانه مطبوعات استان با اداره مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های کشور مقرر شده کارگاه سوژه‌یابی و تیتر زنی همزمان با جشنواره برگزار شود و یکی از امتیازات این جشنواره نیز برگزاری تور رسانه‌ای بازدید از ظرفیت‌های استان و به خصوص مجتمع مس سونگون برای برندگان سایر استان‌ها خواهد بود.

مدیر خانه مطبوعات آذربایجان شرقی گفت: شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار تولیدی خود در فاصله اول آذرماه ۱۴۰۰ تا ۳۰ دی‌ماه سال جاری را در محورها و قالب‌های اعلامی در سامانه متمرکز جشنواره‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آدرس http://pressfestival.ir بارگذاری کنند.

انتهای پیام
captcha