افزایش سواد رسانه‌ای نوجوانان از اولویت‌های مهم فرهنگ عمومی است
کد خبر: 4111432
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
استاندار آذربایجان شرقی:

افزایش سواد رسانه‌ای نوجوانان از اولویت‌های مهم فرهنگ عمومی است

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت فضای مجازی در برهه کنونی، روشنگری و افزایش سواد رسانه‌ای جوانان و نوجوانان را از اولویت‌های مهم حوزه فرهنگ عمومی برشمرد.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ارشاد استان، عابدین ‌خرم، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز، ۱۲ دی‌ماه، در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اهمیت فضای مجازی در برهه کنونی، روشنگری و افزایش سواد رسانه‌ای جوانان و نوجوانان را از اولویت‌های مهم حوزه فرهنگ عمومی برشمرد.

وی با اشاره به اینکه در طی دهه اخیر نوجوانان از ابتدای زندگی با فضای مجازی آشنا شده و در این فضا رشد و نمو یافته‌اند؛ اظهار کرد: تأثیر این قشر از فضای مجازی و همچنین گروه همسالان بسیار بالاست و از این رو رصد فضای مجازی و ایجاد بصیرت و روشنگری در نوجوانان نسبت به آسیب‌ها و کاربردهای این فضا حائز اهمیت است. 

خرم افزود: مقام معظم رهبری در این رابطه تأکید دارند که هویت فرهنگ عمومی به یک نظم و محتوای انقلابی نیاز دارد و از این رو با پیروی از منویات ایشان باید توجه جدی به فضای مجازی داشته باشیم و کارگروه‌‌هایی برای روشنگری و افزایش سواد رسانه‌ای نوجوانان در مدارس حضور یابند و به‌صورت جدی این مصوبه مهم شورای فرهنگ عمومی پیگیری شود.

وی در ادامه بر لزوم ارائه برنامه‌‌های هدفمند در مناسبت‌های مختلف فرهنگی و دینی از سوی دستگاه‌ها و نهادهای متولی تأکید کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی، با اشاره به رویکرد دولت مبنی بر گسترش و تحقق عدالت فرهنگی در جامعه، تصریح کرد: باید برنامه‌های اجرایی و همچنین طرح‌‌هایی که قرار است در حوزه سبک زندگی،‌ افزایش نشاط اجتماعی و تحقق عدالت فرهنگی اجرا شده و یا خواهد شد احصاء و ارائه شود.

وی همچنین ناامید سازی، سیاه نمایی و بی‌اعتماد سازی را سه حربه دشمن در برهه کنونی عنوان کرد و افزود: این سه عامل به‌صورت جدی در فضای عمومی جامعه تبلیغ و ترویج می‌شود اما باید کارهای بسیاری که نظام اسلامی انجام داده در مدارس و دانشگاه‌ها از سوی مدرسان و معلمان و اساتید متعهد تبیین شود.

خرم در پایان با گرامیداشت حماسه ۹ دی، یاد و خاطره سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، عزت و اقتدار امروز امت اسلام را مرهون تلاش‌ها و از جان گذشتگی این شهید سرافراز دانست و اظهار کرد: جبهه مقاومت با پویایی و در ادامه راه شهید سلیمانی تداوم می‌یابد.

انتهای پیام
captcha