افزایش 30 درصدی تعداد حجاج حج 1402
کد خبر: 4111972
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۵
دبیر کل اتاق بازرگانی مکه مکرمه بیان کرد:

افزایش 30 درصدی تعداد حجاج حج 1402

دبیر کل اتاق بازرگانی مکه مکرمه اعلام کرد که تعداد حجاج حج 1402، 30 درصد نسبت به سال قبل افزایش خواهد یافت و به دو میلیون و 500 هزار نفر می‌رسد.

به گزارش ایکنا، به نقل از الجزیره، عصمت معتوق، دبیر کل اتاق مکه مکرمه طرح تازه عربستان سعودی برای تبدیل شهرهای مکه مکرمه و مدینه منوره به قطب اقتصادی جهان اسلام را ستود و گفت: این فرصت، بستری برای ارتقای تجارت بین کشورهای اسلامی است.

وی افزود: فرصت‌های سرمایه‌گذاری بزرگی در موسم حج فراهم است و کشورهای اسلامی می‌توانند از فرصت سرمایه‌گذاری در آنجا استفاده کنند.

معتوق با اشاره به اینکه برای حج 1402، شاهد افزایش 30 درصدی تعداد حجاج نسبت به سال گذشته خواهیم بود، گفت: پیش‌بینی می‌شود تعداد حجاج به دو میلیون و 500 هزار نفر افزایش یابد که شامل یک میلیون و 700 هزار حاجی خارجی و 850 هزار نفر داخل عربستان سعودی می‌شود.

دبیرکل اتاق مکه مکرمه، ظرفیت اسکان واحدهای مسکونی و هتل‌های دارای مجوز برای اسکان حجاج در مکه را نیز بسته به میزان پیشرفت‌های ساخت و ساز در هتل‌ها، حدود سه میلیون و 300 هزار حاجی برآورد کرد و افزود: جابجایی حجاج نیز به حدود 66 هزار اتوبوس و خودرو نیاز دارد.

این مسئول سعودی همچنین گفت که انتظار می‌رود درآمد موسم حج امسال برای عربستان سعودی به حدود 23 میلیارد ریال (حدود 6 میلیارد دلار) برسد.

معتوق این آمار و ارقام را نشانه وجود فرصت‌های سرمایه‌گذاری عظیم در ایام حج دانست و افزود: از این طریق می‌توان مشارکت‌های موفقی بین کشورهای مختلف ایجاد کرد تا همکاری‌های خوبی بین سرمایه‌گذاران برقرار شود.

اتاق بازرگانی مکه مکرمه، اتاق بازرگانی مدینه و اتاق بازرگانی صنایع و کشاورزی اسلامی(وابسته به سازمان همکاری اسلامی) هفته گذشته توافقنامه‌ای را با نام توافقنامه منافع به منظور تبدیل این دو شهر مقدس به مراکز فعالیت‌های مالی و تجاری در جهان اسلام امضا کردند.

انتهای پیام
captcha