ایجاد نشاط اجتماعی مهم‌ترین دغدغه مسئولان فرهنگی باشد
کد خبر: 4112357
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲

ایجاد نشاط اجتماعی مهم‌ترین دغدغه مسئولان فرهنگی باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: مهم‌ترین دغدغه مسئولان باید برنامه‌ریزی مناسب برای افزایش نشاط و شادابی اجتماعی به‌عنوان عاملی مهم در سبک زندگی مردم باشد.

تراب محمدی، معاون استاندار آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، تراب محمدی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی، روز گذشته، 14دی‌ماه، در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان، گفت: مهم‌ترین دغدغه مسئولان باید برنامه‌ریزی مناسب برای افزایش نشاط و شادابی اجتماعی به‌عنوان عاملی مهم در سبک زندگی مردم باشد.

وی با اشاره به مشکلات فرهنگی و آسیب‌های ناشی از آن، گفت: بهترین راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی، رفع مسائل و مشکلات فرهنگی و تقویت و ارتقای آن و اصلاح فرهنگ در تمام ابعاد است.

محمدی، با اشاره به ضرورت تقویت نشاط در جامعه، افزود: با برنامه‌ریزی و جلب مشارکت دستگاه‌های مختلف و حضور مردم می‌توان زمینه ایجاد نشاط و شادابی در جامعه را فراهم کرد. در تمام زمینه‌ها فرهنگ کارساز است؛ حتی در نوع معماری ساختمان‌ها هم فرهنگ مشهود است و توجه به فرهنگ باعث رشد و توسعه و ارتقای آن خواهد شد.

وی افزود: زندگی بانشاط از مهم‌ترین نعمت‌های الهی است و امروزه بیش از هر زمان دیگری جامعه نیازمند شادی و شادمانی است و در صورت بی‌توجهی به این مسئله، آسیب‌های زیادی خواهیم دید.

محمدی ادامه داد: شادی و نشاط نقش مهمی در تأمین و ارتقای سلامت فرد و جامعه دارد و می‌تواند در کنار حس خرسندی، امید و اعتماد توسعه دهنده رشد و رفاه اجتماعی باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی، با اشاره به بحران سالمندی در استان که نیازمند تدابیر خاصی در این زمینه است، گفت: سال 1410 نقطه آغاز سالمندی در استان خواهد بود و با روند فعلی، رشد جمعیت استان در سال 1415 به صفر رسیده و در سال 1420 منفی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha