سطح داوران قرآن آذربایجان‌شرقی ارتقا می‌یابد
کد خبر: 4113029
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳

سطح داوران قرآن آذربایجان‌شرقی ارتقا می‌یابد

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف آذربایجان‌شرقی از برگزاری سومین مرحله شبیه‌سازی دوره آموزشی داوران قرآن استان و ارتقای سطح داوران خبر داد.

داوران قرآن، آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف استان، محمدعلی فاضلی نسب، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف آذربایجان‌شرقی، امروز، 18 دی‌ماه از برگزاری سومین مرحله شبیه‌سازی دوره آموزشی داوران قرآن استان و ارتقای سطح داوران خبر داد.

وی افزود: براساس دستورالعمل سازمان اوقاف با حضور ۱۳ نفر از بانوان و آقایان اساتید قرآن کریم استان، سومین مرحله شبیه سازی دوره سنجش، آموزش و سطح بندی داوران مسابقات قرآن به همت مرکز قرآنی اداره کل اوقاف استان در تبریز برگزار شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف آذربایجان‌شرقی ادامه داد: با برگزاری این دوره بر کمیت و کیفیت داوران دارای مجوز قرآن کریم استان آذربایجان شرقی افزوده می‌شود.هدف از برگزاری این دوره، آموزش و تربیت داوران قرآن کریم در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، تحقیق استان برای بهره‌مندی از توان این نخبگان بومی قرآن کریم در مسابقات است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف آذربایجان شرقی ادامه داد: با توجه به اینکه امروزه مسابقات قرآن کریم با کیفیت و سطح عالی برگزار می‌شود، ضروری است تا داوران چنین مسابقاتی خود نیز به علوم و فنون قرآنی در سطح عالی مسلط باشند تا داوری آنان بدون نقص و در سطح عالی باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت استان آذربایجان شرقی، از لحاظ وجود چهره‌های قرآنی و قاریان و حافظان ممتاز سطح کشوری و بین‌المللی لازم است تا در داوری نیز از این ظرفیت استفاده شود و نیازی به حضور داوران خارج از استان در مسابقات قرآن کریم در مراحل شهرستانی و استانی نباشد.

فاضلی نسب گفت: براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، آن حکیم فرزانه که خود به معنای واقعی شخصیت قرآنی هستند، هدف ما آشنایی و مانوس نمودن مردم و بخصوص جوانان با قرآن است تا یک جامعه قرآنی بوجود آید و سبک زندگی قرآنی در جامعه و در میان خانواده‌های ایرانی رواج پیدا کند و برگزاری مسابقات قرآن کریم در کشور و تربیت نخبگان قرآنی وسیله‌ای برای رسیدن به آن هدف نهایی،که همان داشتن جامعه قرآن است.

انتهای پیام
captcha