رسالت خانواده در جامعه نیازمند بازخوانی است
کد خبر: 4113226
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶

رسالت خانواده در جامعه نیازمند بازخوانی است

استاندار آذربایجان شرقی بر ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و بازخوانی رسالت خانواده در جامعه تأکید کرد و خواستار توجه جدی فعالان حوزه زنان به این موضوع شد.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی، روز گذشته، 18 دی‌ماه، در نشست صمیمی با بانوان نخبه و فعال در حوزه‌های مختلف، به توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان علیه زن و خانواده در جنگ ترکیبی اشاره کرد و گفت: دشمن در این جنگ، حیا و عفت و نقش زنان را هدف قرار داده است، اما در همین اتفاقات اخیر دیدیم که زنان جامعه ما با وجود همه مشکلات و مطالباتی که داشتند، با اغتشاش و آشوب همراه نشدند و نگذاشتند که سلطه رسانه‌ای دشمن به هدف خود دست یابد.

وی اظهار کرد: امروز به شدت نیازمند اقدامات و برنامه‌هایی هستیم که هویت و توانمندی زنان جامعه ما را نشان دهد و همه فعالان حوزه زنان و خانواده باید نسبت به برگزاری چنین برنامه‌هایی اهتمام داشته باشند.

خرم، با اشاره به مسائل مطرح‌شده از سوی تعدادی از میهمانان این جلسه، گفت: در مورد حل این مسائل، هم مدیران دستگاه‌های اجرایی باید راهکارهای پیشنهادی را تحلیل و به مرحله اجرا درآورند و گزارش آن را ارائه کنند و هم خود بانوان فعال در حوزه‌های مختلف در کارسازی برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌های این حوزه مشارکت داشته باشند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار صدها تن از زنان فرهیخته و فعال کشور در عرصه‌های مختلف، گفت: بیانات ایشان حاوی نکات فراوانی از نگاه مترقی و انسانی مکتب اسلام و تشیع به جایگاه زن بود که در مقابل نگاه مکاتب شرقی و غربی که زن را عنصری کم‌اثر در جامعه و ابزاری برای کسب لذات مادی معرفی می‌کنند، قرار داشت.

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب در سخنان خود به بازخوانی نقش خانه‌داری زن پرداختند، افزود: بنا به تعبیر ایشان، خانه‌داری به معنای خانه‌نشینی نیست، بلکه زن خانه‌دار در عین وظیفه مادری و همسری، می‌تواند در فعالیت‌های اجتماعی هم حضور فعال داشته باشد که این نگاه به‌عنوان رویکرد دینی و حاکمیت انقلابی به زن، باید مورد تاکید و تبلیغ قرار گیرد.

خرّم با بیان اینکه نگاه رهبری به جایگاه زن، در جامعه امروز ما عینیت و مصداق هم دارد، افزود: نگاه حکیمانه و تمدنی امام و رهبری به جایگاه زن و حضور تکلیف‌مدارانه زن در اجتماع با حفظ عفاف و حجاب، اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و اگر در جایی از کشور به جایگاه زن کم‌توجهی می‌شود متعلق به این نگاه نیست.

وی با اشاره به رویکرد دولت به استفاده از توانمندی زنان و تغییر و بازنگری در قوانین مربوط به حوزه زنان و خانواده برای حمایت بیشتر از این حوزه، گفت: معتقدیم که در هر مجموعه‌ای اگر از زنانی که می‌توانند اثرگذار باشند استفاده نشود به ضرر آن مجموعه خواهد بود و این رویکرد را به طور جدی در استان دنبال می‌کنیم.

خرّم تصریح کرد: بانوان نخبه و توانمند در حل مسائل این حوزه و ارتقای جایگاه زنان نقش اصلی را دارند و هیچ کس مثل آنها نمی‌تواند تصمیم درست را در این حوزه تشخیص دهد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با هشدار نسبت به تلاش دشمنان برای سست کردن بنیان خانواده و ترویج روابط خارج از چارچوب در محیط‌های آموزشی که مشکلات جبران‌ناپذیری به‌دنبال دارد، گفت: در این شرایط، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و بازخوانی رسالت خانواده در جامعه یک ضرورت است و باید به طور جدی از سوی فعالان این حوزه دنبال شود.

خرّم در بخش پایانی سخنان خود در تشریح 10 اولویت حوزه زنان و خانواده استان در دولت سیزدهم، گفت: تدوین نظام مسائل مهم این حوزه، تقویت حلقه‌های میانی مردم و دولت در حوزه زنان و خانواده، حمایت از کسب‌وکارهای بانوان، توانمندسازی و حمایت از زنان سرپرست خانوار، توانمندسازی زنان مناطق حاشیه‌نشین و کم‌برخوردار، تسهیل پرداخت وام ازدواج به زوج‌های جوان، تسهیل و گسترش بیمه زنان خانه‌دار، کاهش آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زنان، آموزش و ترویج اشتغال خانگی و تعاونی‌محور و توجه ویژه به بهداشت و سلامت زنان به‌ویژه در مناطق روستایی و عشایری اولویت‌های این حوزه در استان هستند.

وی با اشاره به اهمیت کار رسانه‌ای در حوزه زنان و خانواده، گفت: فعالان رسانه باید به کارهایی که در این حوزه شده، کارهایی که باید بشود و کارهایی که نشده توجه کرده و با تشکیل گروه‌های منسجم به تولید محتوا در زمینه مسائل این حوزه ازجمله بحث جمعیت بپردازند.

استاندار آذربایجان شرقی ابراز امیدواری کرد که با استفاده از ظرفیت‌های استان و مشارکت متخصصان و صاحب‌نظران، گام‌های بلندی در حل مسائل حوزه زنان و خانواده در استان برداشته شود.

زهرا کوهی، مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی نیز در ابتدای این جلسه اظهار کرد: فعالیت بانوان در حوزه‌های مختلف در استان آذربایجان شرقی بیشتر از استان‌های دیگر است، با این حال توجه به مسائل این حوزه هنوز جای کار دارد و بانوان فعال استان انتظار دارند که یک بازآفرینی و تغییر جدی در نقش‌آفرینی زنان در استان صورت گیرد.

وی گفت: در طول تاریخ، تغییر رفتارها و سبک زندگی مرهون تغییر در بینش زنان بوده است و بنابراین باید به مسائل زنان توجه بیشتری شده و از مشارکت بانوان نخبه و فعال در حوزه‌های تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری استفاده شود.

انتهای پیام
captcha