جشن بزرگ «شده‌ام ۹ ساله» در حرم بانوی کرامت برگزار شد
کد خبر: 4114001
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵

جشن بزرگ «شده‌ام ۹ ساله» در حرم بانوی کرامت برگزار شد

جشن حضوری جشنواره شده‌ام 9 ساله، به همت امور فرهنگی خواهران حرم مطهر بانوی کرامت در حرم کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد.

به گزارش ایکنا از قم، جشن حضوری جشنواره شده‌ام ۹ ساله، امروز ۲۱ دی ماه به همت امور فرهنگی خواهران حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان نجمه خاتون برگزار شد.

این آیین عبادت و بندگی امروز میزبان صدها فرشته‌ زمینی و غنچه نو شکفته باغ ایمان بود که آمده بودند تا لحظات ورود به ساحت تکلیف را در آستان بانوی کرامت جشن بگیرند.

در آغاز پذیرش، این دختران ۹ ساله با شور و اشتیاقی وصف ناشدنی درصدد بودند تا هر چه سریعتر خود را به محل برگزاری جشن برسانند، کم کم همه فرشته‌ها گرد هم آمدند و مهیا برگزاری جشن عبادت شدند.

دختر نومکلف مانند فرشتگانی با چادرهای سفید آمده بودند تا به تن کردن خلعت زیبای تکلیف را جشن بگیرند، پای صحبت‌های چند نفری از آنان که نشستیم با هیجان و علاقه خاصی از مکلف شدن و آمادگی برای عمل به دستورات خالق خود سخن می‌گفتند.

این مراسم با اجرای مجریان کودک و قرائت قرآن توسط قاری نوجوان آغاز شد، در ادامه برنامه‌های متنوعی از قبیل جنگ، شعر، نمایش و مسابقه برای این دختران نومکلف برگزار شد تا مراسم شور و جذابیت بیش‌تری به خود بگیرد.

علاوه بر مجریان کودک، عمو روحانی نیز به اجرای برنامه پرداخت که بسیار مورد استقبال قرار گرفت، در ادامه گفت‌وگویی که با وی انجام دادیم، در رابطه با برگزاری این برنامه اظهار کرد: با توجه به تجربیات گذشته بنده در اجرای این قبیل مراسم، این جشن نقطه عطفی در تمام طول عمر دختران است و ماندگار خواهد شد، لذا برگزاری جشن‌های دسته جمعی بسیار در پایبندی آن‌ها به انجام واجبات و عمل به دستورات الهی مؤثر است.

وی با تأکید بر آموزش غیرمستقیم اصول به کودکان، بیان کرد: والدین و معلمین باید به روش‌های بازی، داستان و شعر این اصول را به کودکان آموزش دهند، ضمن اینکه خود نیز با عمل به این واجبات الگوی خوبی برای آن‌ها باشند.

پایان بخش این مراسم عرض سلام دختران نومکلف به حضرت معصومه(س) و اهدا هدیه‌ای زیبا و غذای تبرکی از سوی آستان بانوی مهربانی‌ها به این دختران نومکلف بود.

انتهای پیام
captcha