پاسخ به شبهات باید اقناع‌کننده باشد
کد خبر: 4114930
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان:

پاسخ به شبهات باید اقناع‌کننده باشد

آیت‌الله مصطفی محامی گفت: در مسائل استان، گاهی مواردی مطرح می‌شود که پاسخ به آن‌ها باید مودبانه و اقناع کننده باشد تا اگر کسی با آن حرف در دلش شبهه ایجاد شده، با شنیدن پاسخ‌های شما رفع شبهه شود نه اینکه حالت تقابل داشته باشد.

آیت الله محامی امام جمعه زاهدانبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، آیت‌الله محامی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زاهدان، روز گذشته، 25 دی‌ماه در دیدار جمعی از طلاب و روحانیون شهر زاهدان با بیان اینکه باید برای پرداختن به جهادتبیین کارسازی صورت گیرد، طلاب و روحانیون باید مبلغانی برای جذب افراد شایسته و با انگیزه به حوزه‌های علمیه باشند، گفت: ابتدا باید خودمان اهمیت طلبگی را درک کرده باشیم و  تبلیغ ما به‌صورت عملی باشد و در هر محیطی که هستیم به گونه‌ای رفتار کنیم تا دیگران جذب شده و در مسیر طلبگی وارد شوند.
 
امام‌جمعه زاهدان افزود: قرآن معجزه پیامبر اکرم(ص) و دریایی است که هیچ‌گاه به عمق آن نمی‌رسیم و گذر روزگار نیز آن را کهنه نمی‌کند و باید بیشتر به آن پرداخته شود.
 
آیت‌الله محامی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه علاج تحریف تبیین است و این‌کار عرصه‌های مختلفی را شامل می‌شود که برای نمونه راهکار مقابله با  تحریف در امامت و ولایت پرداختن به تبیین است‌، افزود: تلاش‌های زیادی برای نشان دادن چهره خشن از اسلام صورت گرفته که در این عرصه نیز باید به تبیین بپردازیم زیرا در حال حاضر با یک جنگ ترکیبی مواجه هستیم که تنها یک بخش این جنگ تحریف واقعیت‌هاست‌.
 
وی در ادامه گفت: در مسائل استان نیز گاهی مواردی مطرح می‌شود که پاسخ به آن‌ها باید مودبانه و اقناع کننده باشد تا اگر کسی با آن حرف در دلش شبهه ایجاد شده با شنیدن پاسخ‌های شما رفع شبهه شود نه اینکه حالت تقابل داشته باشد.
 
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان بر لزوم استفاده بهینه از فرصت‌ها تأکید کرد و گفت: طلاب و روحانیون در جمع‌های مختلف باید به تبیین مسائل بپردازند و حتی از جمع‌های کوچک هم گذر نکنند و در قبال مخاطبانی که دارند مسئول هستند.
 
انتهای پیام
captcha