بانوان نخبه کمیته امداد کهگیلویه‌وبویراحمد تجلیل شدند
کد خبر: 4114991
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸

بانوان نخبه کمیته امداد کهگیلویه‌وبویراحمد تجلیل شدند

به‌مناسبت میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر، ۷۷ نفر از زنان نخبه تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه‌وبویراحمد تجلیل شدند.

آئین تجلیل از بانوان نخبه کمیته امدادی

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه‌وبویراحمد روز گذشته، 25 دی‌ماه در همایش تجلیل از بانوان نخبه تحت حمایت کمیته امداد، گفت: یکی از مهم‌ترین اقشار خدمت بگیر کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند که به دلایل مختلفی از جمله فوت سرپرست، طلاق، زندانی شدن سرپرست، بیماری و سایر موارد، تحت حمایت این نهاد قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه ۴۸ هزار و ۶۸۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه‌وبویراحمد هستند و از خدمات متفاوت این نهاد ازجمله عمرانی، درمانی، فرهنگی، اکرام ایتام، اشتغال، کمک‌هزینه خدمات ازدواج و غیره بهره‌مند می‌شوند، افزود: از این آمار ۱۷ هزار و ۲۳۵ خانوار شامل زنان سرپرست خانواده هستند که به دلایلی ازجمله فوت سرپرست، طلاق، متارکه، زندانی سرپرست، بدسرپرستی، بیماری سرپرست و سایر موارد تحت حمایت قرار گرفته‌اند و دو هزار نفر زن موفق در زمینه های مختلف از جمله اشتغال‌زایی، تربیت فرزندان موفق، تحصیلی و سایر موارد تحت حمایت داریم.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه‌وبویراحمد تأکید کرد: توجه به زنان سرپرست خانوار و اجرای برنامه و طرح‌های حمایتی از این قشر، به‌خصوص در شرایطی که مشکلات اقتصادی فشار بیشتری بر خانوارها وارد می‌آورد منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

همچنین، آیت‌الله سیدنصیر حسینی، امام جمعه یاسوج و نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه‌وبویراحمد نیز در این مراسم ضمن تبریک میلاد فرخنده فاطمه زهرا(س) دختر گرامی نبی اکرم(ص)، گفت: به برکت اسلام و اهل بیت و نظام جمهوری اسلامی، زن در جایگاه درست خود تعریف شده و قرار گرفته است.براساس آیات حکیمانه قرآن کریم، اسلام هیچ تفاوتی بین زن و مرد قائل نشده است فرموده است اگر کسی از شما، چه زن و چه مرد، عمل صالحی انجام دهد، مومن است و خداوند تبارک و تعالی به او حیات طیبه عطا می‌کند.زن‌ها در صدر اسلام مورد بغض و غضب بوده‌اند و اگر خانواده‌ای دارای فرزند دختر می‌شد، دختران را زنده به گور می‌کردند و با تولد حضرت فاطمه(س) این فرهنگ باطل شد و اسلام به زنان ارج و قرب داد و به آنان شخصیت و هویت و عزت بخشید.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه در جریان اغتشاشات اخیر استفاده از شعار زن زندگی آزادی برای استفاده جنسی و ولنگاری زن تعریف شده است، تصریح کرد: آزادی مدنظر اسلام آزادی است که زن را به مقام عالیه انسانی و به بهشت برساند نه آزادی که غرب مروج آن است و می‌خواهد زن را اسیر هوای نفسانی و شهوات کند.

آیت‌الله حسینی ادامه داد: اسلام نمی‌خواهد انسان‌ها دچار رنج و عسر و حرج و محدودیت شوند، می‌خواهد متعالی شوند، رشد کنند و راهش این است که دستورات دین مبین اسلام را رعایت کنند، زیرا با رعایت حیا و مسائل اخلاقی و اسلامی انسان‌ها به مقام عالیه راه پیدا می‌کنند. به برکت نظام جمهوری اسلامی زنان ما در صحنه‌های مختلف حضور پیدا کرده، پیشرفت کرده‌اند و همه ایده‌های جهان غرب، که حجاب را مانع پیشرفت می‌دانند را به هم ریخته‌اند.

وی با اشاره به اینکه حجاب خیلی از آسیب‌های اجتماعی را از بین می‌برد، گفت: زن باحجاب در همه عرصه‌ها می‌تواند حضور پیدا کند و هیچ وقت حجاب، معنویت و اخلاق مانع پیشرفت آنان نشده است.

انتهای پیام
captcha