شهدای 27 دی سند زنده خدمت دانشگاهیان به نظام اسلامی هستند
کد خبر: 4115129
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷

شهدای 27 دی سند زنده خدمت دانشگاهیان به نظام اسلامی هستند

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی گفت: شهدای 27 دی سال 1365 دانشگاه تبریز، به عنوان سند زنده خدمت دانشجویان و دانشگاهیان به نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه دفاع مقدس بر تارک دانشگاههای دنیا می درخشند.

علی اصغر فاتحی فر، سرپرست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقیعلی اصغر فاتحی‌فر، در آستانه گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 27 دی دانشگاه تبریز و جهاددانشگاهی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: شهدای 27 دی سال 1365 دانشگاه تبریز، به عنوان سند زنده خدمت دانشجویان و دانشگاهیان به نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه دفاع مقدس بر تارک دانشگاههای دنیا می‌درخشند.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی استان مزین به نام مقدس شهدای 27 دی می‌باشد افزود: ما جهادگران دانشگاهی بزرگترین افتخارمان این است که جهادگرانه بتوانیم رهرو راستین این عزیزان در محیط علم و دانشگاه باشیم.

فاتحی فر، با اشاره به این‌که جهاددانشگاهی استان به برکت خون این ۲۲ شهید تنومند شده و تا به امروز استوار فعالیت‌هایش را ادامه می‌دهد، خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی استان خودش را مدیون خون این شهدا می‌داند و در این مسیر از تمام توان خود هزینه خواهد کرد، تا دین خودش را به خون این شهدای بزرگوار ادا نماید.

وی با بیان اینکه حادثه بمباران دانشگاه تبریز در سال 1365 در دنیا اتفاقی بی نظیر و کم نظیر است افزود: مظلومیت شهدای 27 دی دانشگاه تبریز در این است که صدای مظلومیت آنها از دانشگاه فراتر نرفته و این اتفاق خارج از دانشگاه آنچنان نمود پیدا نکرده است و لازم است ما به عنوان متولیان فرهنگی در دانشگاه این موضوع را به شکل گسترده در جامعه و حتی جامعه بین الملل مطرح نماییم تا افراد جامعه و نظام بین الملل با این اتفاق بی‌نظیر آشنا شوند و شاید از این طریق بتوانیم اندکی از دین خودمان را در قبال خون پاک این عزیزان ادا نماییم.

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، با تاکید بر این‌که تا زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت در جمهوری اسلامی ایران جاری باشد، این نظام نیز پایدار خواهد بود، اظهار کرد: تمامی اقشار و انواع توده‌های مردمی طی دوران اخیر نشان دادند که همچنان فرهنگ ایثار و شهادت در کشور ما ادامه داشته است.

 ۲۷دی‌ماه، سالگرد شهادت ۲۲ نفر از دانشگاهیان در کارگاه فنی دانشگاه تبریز بر اثر بمباران رژیم بعثی است. دانشجویانی که در راه دفاع از میهن اسلامی خود تا پای جان ایستادند و از تخصص‌های فنی و علمی خود استفاده کردند تا نیاز جبهه را برطرف سازند.

شهید هاشم اخترشمار، شهید عباس ارشدی پور، شهید بیاض‌علی اسدی فرد، شهید یعقوب اسماعیل زاده جیقه، شهید سعید امیرخانی، شهید مهدی امیرکاظمی، شهید سیدمحسن امین جواهری، شهید مرتضی جابری، شهید عادل جعفری نویمی پور، شهید ایرج (سجاد) خلوتی، شهید حسین رضاپور، شهید علیرضا رضوانجو، شهید مرتضی زمانپور نیاوران، شهید حسین شیرین سرند، شهید شیرزاد شریفی، شهید صدیار صفری، شهید علی فصیح کجابادی، شهید رحمان قفل‌گری، شهید علیرضا کریمی وفایی پور، شهید محسن محمدی غریبانی، شهید فؤالدین محمودی نیا دهشتران و شهید حمیدرضا ملکوتی خواه اسامی دانشجویان و دانشگاهیان دانشگاه تبریز است که در ۲۷ دی سال ۶۵ به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

مدیریت کارگاه فنی دانشگاه تبریز در آن زمان بر عهده جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی بود.

انتهای پیام
captcha