شهدای ۲۷ دی، روی پای خود ایستادن را به منصه‌ی ظهور رساندند
کد خبر: 4115399
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۴
رئیس دانشگاه تبریز:

شهدای ۲۷ دی، روی پای خود ایستادن را به منصه‌ی ظهور رساندند

رئیس دانشگاه تبریز گفت: شهدای ۲۷ دی و دانشجویان فعال در کارگاه دانشکده فنی، اراده و روی پای خود ایستادن را به منصه‌ی ظهور رساندند.

صفر نصراله، رئیس دانشگاه تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، صفر نصراله‌زاده، رئیس دانشگاه تبریز، امروز، 27 دیماه، در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بمباران ۲۷ دی دانشگاه تبریز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ این شهدا، گفت: شهدای ۲۷ دی و دانشجویان فعال در کارگاه دانشکده فنی، اراده و روی پای خود ایستادن را به منصه‌ ظهور رساندند.

وی اظهار کرد: شهدای ۲۷ دی در شرایطی بسیار خاص کار می‌کردند، چراکه تهدیدات منافقین کوردل از یک طرف و کمبود امکانات از سوی دیگر باعث شده بود این دانشجویان در شرایط دشواری کار کنند.

نصراله زاده، ادامه داد: دانشجویان دانشکده‌ فنی به هیچ عنوان احساس طلبکارانه نداشته و خود را بدهکار نظام اسلامی‌ ‌می‌دانستند و صبح‌ تا عصر درس خوانده و از شب تا صبح کار می‌کردند.

رئیس دانشگاه تبریز با بیان این‌که تعدادی از این دانشجویان در رشته‌ غیر مرتبط با مهندسی درس می‌خواندند، افزود: عشق، علاقه و روحیه‌ جهادی این شهدا باعث شد تا در مدت بسیار کوتاه تخصص مربوط به ساخت سلاح را یاد گرفته و پا به پای دانشجویان فنی در ساخت سلاح جنگی و کمک به رزمندگان اسلام پیش بروند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: این دانشجویان به معنی واقعی کلمه ارزش و جایگاه دانشگاه را می‌دانستند و باور داشتند که دانشگاه باید مبدأ تحولات باشد و بتواند مشکلات کشور را رفع کند.

وی با بیان اینکه شهدای 27 دی با کمترین امکانات کارهای بسیار بزرگی را انجام دادند، یادآور شد: این شهدا در دوران جنگ تحمیلی که کشور به‌واسطه‌ تحریم‌های دشمنان به لحاظ امکانات در شرایط خوبی قرار نداشت، در یک فضای کاملا معنوی که همراه با دعا و توسل به دامان ائمه‌ی اطهار(ع) بود، به رزمندگان اسلام کمک کردند.

رئیس دانشگاه تبریز در خاتمه یادآور شد: در نهایت این شهدا به واسطه‌ی شیطنت منافقین کوردل که به دشمن گرا داده بودند، بمباران شده و به درجه‌ی رفیع شهادت رسیدند که دو نفر از این شهدا کارمند و 20 تن نیز دانشجو بودند؛ هفت نفر نیز به درجه‌ی جانبازی نائل آمدند و اکنون به وجود این عزیزان افتخار می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha