لزوم توجه جدی به ترویج الگوهای زیست عفیفانه
کد خبر: 4115756
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
استاندار آذربایجان‌ شرقی تاکید کرد:

لزوم توجه جدی به ترویج الگوهای زیست عفیفانه

استاندار آذربایجان ‌شرقی با تاکید بر اقدامات ایجابی و کارهای فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف، گفت: برای ترویج الگوهای زیست عفیفانه، باید جنبه‌های ایجابی این موضوع جدی گرفته شود و اگر در این جنبه‌ها موفق باشیم نیاز به اقدامات سلبی به حداقل خواهد رسید.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان شرقی، امروز، 29 دیماه، در جلسه قرارگاه عفاف و حجاب استان، با تاکید بر اقدامات ایجابی و کارهای فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف، گفت: برای ترویج الگوهای زیست عفیفانه، باید جنبه‌های ایجابی این موضوع جدی گرفته شود و اگر در این جنبه‌ها موفق باشیم نیاز به اقدامات سلبی به حداقل خواهد رسید.

وی با اشاره به هجمه دشمنان به فرهنگ عفاف و حجاب بویژه در جریان اغتشاشات اخیر، گفت: برای کار فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف، نباید به تبلیغات سوء دشمنان توجه کرد.

خرم، با اشاره به اینکه بی‌حجابی ریشه‌های فرهنگی دارد، افزود: اقدامات حوزه حجاب و عفاف نباید صرفاً به تذکر یا برخورد با افراد بی‌حجاب محدود شود، بلکه لازم است همه بخش‌ها بویژه دستگاه‌های فرهنگی و بخش تعلیم و تربیت، فرهنگ‌سازی در این زمینه را جدی بگیرند.

استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: در مقابل تبلیغات شبانه روزی الگوهای غربی و نقشه های شوم دشمن، اقدامات کافی در خصوص معرفی الگوهای عفاف و حجاب انجام نشده است.

وی همچنین با تاکید بر تولید محتوای جذاب و هنرمندانه با موضوع زیست عفیفانه و انتشار آن در فضای مجازی، امکان دسترسی آسان مردم به لباس اسلامی و ایرانی و ایجاد نمایشگاه‌های دائمی در این خصوص و نظارت بر وضعیت مراکز تولیدی و تجاری، گفت: تشکل‌های مردم‌نهاد حامی حجاب و عفاف آماده همکاری با نهادهای مسئول در این حوزه هستند و امیدواریم با اقدامات موثر و چشمگیر شاهد بهبود وضعیت در استان باشیم.

سردار عباسقلیزاده، فرمانده سپاه عاشورا نیز گفت: حجاب مختص بانوان نیست و زیست عفیفانه مستلزم رعایت مردان نیز هست و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی باید با روال منطقی و فکر شده عملیاتی شود.

انتهای پیام
captcha