راه‌اندازی نمایشگاه تخصصی «امام خمینی(ره)» در حوزه علمیه اراک
کد خبر: 4115867
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱

راه‌اندازی نمایشگاه تخصصی «امام خمینی(ره)» در حوزه علمیه اراک

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه جهاد تبیین در قالب اردوهای یک روزه در استان، از راه‌اندازی نمایشگاه تخصصی امام خمینی(ره) با محوریت حوزه علمیه اراک در ذیل اردوهای یک روزه خبر داد.

نشست جهاد تبیین

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه استان، عصر روز گذشته، 29 دی‌ماه، در قرارگاه تخصصی جهاد تبیین ستاد کنگره شهدای استان اظهار کرد: محور فعالیت‌های قرارگاه تخصصی جهاد تبیین امیدآفرینی و ترسیم آینده درخشان برای نوجوانان و جوانان است و جامعه مخاطب قرارگاه دانش‌آموزان و دانشجویان هستند.

وی افزود: جمعی از نخبگان استان مرکزی در هسته مرکزی قرارگاه تخصصی جهاد تبیین سازماندهی شدند که در کنار برخی از دستگاه‌های مهم و اثرگذار فعالیت می‌کنند و این قرارگاه زیرمجموعه ستاد کنگره شهدای استان و در راستای تحقق بیانات مقام معظم رهبری گام برمی‌دارد.

سردار کریمی با بیان اینکه مهم‌ترین محور کار قرارگاه تخصصی جهاد تبیین، دفاع مقدس و بهره‌مندی از گنج و معارف ناب آن است، گفت: اعتقاد داریم تمامی موضوعات دیگر در امتداد دفاع مقدس است و همه توان را باید برای بهره‌برداری از گنج عظیم دفاع مقدس پای کار آورد.

وی بیان کرد: در راستای فعالیت‌های تبیینی قرارگاه جهاد تبیین برنامه‌های مختلفی از جمله اردوهای یک روزه دانش‌آموزان و دانشجویان در دستور کار قرار گرفته و در این راستا راویان برجسته‌ای تربیت و کادرسازی شده‌اند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: رویکرد اردوهای یک روزه دانشجویان و دانش‌آموزان، تبیین سیره و شخصیت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، سبک زندگی اسلامی، تبیین نقش استان مرکزی و عملیات‌ها در دفاع مقدس، معرفی مفاخر استان از جمله کربلایی کاظم ساروقی، معرفی و تبیین سیره شهدای شاخص استان و تبیین حماسه‌های هویت ساز استان است.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی نمایشگاه تخصصی امام خمینی(ره) با محوریت حوزه علمیه اراک از دیگر برنامه‌های ذیل اردوهای یک روزه است و خوشبختانه این طرح تاکنون مورد استقبال دانشجویان و دانش‌آموزان قرار گرفته است. محور اردوهای یک روزه، موزه دفاع مقدس استان، حوزه علمیه اراک و مکان های مهم استان از جمله خمین، ساروق و محل های اعزام و بمباران در دفاع مقدس است.

وی گفت: اردوهای هفت اقلیم از دیگر برنامه‌های قرارگاه تخصصی جهاد تبیین است و سعی داریم این اردوها را برای اقشار مختلف استان برگزار کنیم. مردمی بودن، مهم‌ترین مؤلفه موفقیت کنگره شهدای استان مرکزی است و در این راستا فعالیت‌های تبیینی انجام خواهد شد. نهضت جهاد تبیین همزمان با شروع فعالیت‌های کنگره شهدای استان مرکزی آغاز شده و امروز این جریان مردمی و خروشان با قوت در راستای تحقق بیانات مقام معظم رهبری حرکت می‌کند.

انتهای پیام
captcha