فعالیت ۷ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور
کد خبر: 4116908
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱

فعالیت ۷ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور با تأکید بر لزوم افزایش ارتباطات تجار ملی و بین‌المللی با شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: در حال حاضر ۷ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور فعالیت دارند.

محسن کوشش تبار، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور،به گزارش ایکنا از لرستان، محسن کوشش‌تبار، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور، امروز، چهارم بهمن‌ماه، در آیین افتتاحیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی استان لرستان، اظهار کرد: حضور تجار و بازرگانان شاخص عراق در لرستان، در ارتقای ارتباطات و مبادلات دو کشور اثرگذار است.

وی با اشاره به همدلی دو ملت ایران و عراق در مبارزه با تروریست جهانی و حذف داعش در منطقه، اضافه کرد: اقتصاد بدون امنیت محقق نمی‌شود و رزمندگان دو کشور ایران و عراق در ایجاد امنیت منطقه، دوشادوش یکدیگر بودند.

کوشش‌تبار با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی پارلمان بخش خصوصی است و وزارت کشور در جهت هم‌افزایی بخش دولتی و خصوصی، نقش هماهنگ کننده دارد، تصریح کرد: ایران در طول تاریخ به دنبال کیفیت در تجارت بوده و تاریخ جاده ابریشم گواه تجارت ما است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور، با یادآوری اینکه شریان‌های تجاری و راه‌های مواصلاتی در کشور رونق جدی یافته و ایران به عنوان شریک تجاری عراق محسوب می‌شود، گفت: ایران با عضویت در شانکهای و فراهم کردن زیرساخت‌ها به دنبال ورود به کشورهای اوراسیا در حوزه تجارت است و این امر برای عراق از اهمیت ویژه‌ای است.

وی با بیان اینکه ایران رو به حرکت است هر آنچه از آن به‌عنوان تحریم یاد شده سبب رونق ما شده است، خاطرنشان کرد: رفتار پارلمان اروپا بر علیه سپاه، نشان از عزت و قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران است کمااینکه سپاه در عرصه غیرت‌مداری در قبال مسلمانان و دفاع از آنان همواره حضور داشته است.

کوشش‌تبار با بیان اینکه هر چه دشمنان تحریم کنند، ما قوی‌تر می‌شویم، گفت: در ایران ۷ هزار شرکت دانش‌بنیان داریم و تجار ملی و بین‌المللی بویژه تجار عراقی باید با شرکت‌های دانش‌بنیان ارتباط داشته باشند چراکه ایران عراق قوی می‌خواهد و در انتقال تکنولوژی هیچ مانعی ندارد.

انتهای پیام
captcha