تاریک روشن بزرگترین رویداد مد و لباس اصفهان
کد خبر: 4118000
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸

تاریک روشن بزرگترین رویداد مد و لباس اصفهان

اصفهان در سه روز گذشته، شاهد برپایی بزرگترین رویداد مد و لباس شهر بود؛ رویدادی که اگرچه جای خالی آن به چشم می‌خورد و با استقبال مردم نیز مواجه شد، ولی برگزاری آن به دور از ایراد و انتقاد هم نبود.

بزرگترین رویداد مد و لباس اصفهان در هتل عباسی

به گزارش ایکنا از اصفهان، بزرگترین رویداد مد و لباس اصفهان که از روز پنجشنبه، ششم بهمن‌ماه در هتل عباسی آغاز شد، عصر روز گذشته، هشتم بهمن‌ماه به پایان رسید، در حالی که به یکی از اتفاقات مهم این روزهای شهر تبدیل شد.

روز پنجشنبه قرار بود نمایشگاه حدود ساعت ۱۱ با حضور مسئولان افتتاح شود، اما ربان نمایشگاه در حالی چیده شد که انبوه مردم پیش‌تر آن را افتتاح کرده بودند. اگرچه جای خالی این رویداد در استان اصفهان زیاد به چشم می‌خورد، اما برگزاری دیرهنگام آن هم با رعایت ملاحظات گوناگون و دقت در اجرا همراه نبود.

از روز اول نمایشگاه، مناسب نبودن فضا به چشم آمد؛ کوچک بودن فضای تالار مرمر هتل عباسی برای حضور ۹۰ برند، فروشندگان و خریداران انبوه مشخص بود و همین باعث کلافه شدن خریداران و حتی فروشندگان شده بود. حضور آقایان و خانم‌ها در فضای محدود، اذیت‌کننده بود و همین مسئله باعث شد تا در روزهای بعد، ورود آقایان به برنامه تقریبا ممنوع شود.

نبود نمازخانه، یکی دیگر از انتقادات مهم مطرح شده بود؛ یکی از بازدیدکنندگان از رویداد گفت: چطور می‌توان نمایشگاه مد و لباس «اسلامی» برگزار کرد و جایی برای خواندن نماز در نظر نگرفت، من از بقیه ایرادات گذر می‌کنم، اما این مورد کاملا عجیب بود.

مورد دیگری که در نمایشگاه به چشم می‌خورد، قیمت‌های نسبتا بالای اجناس بود؛ گویا نمایشگاه فقط برای طیف خاصی از مردم برنامه‌ریزی شده بود و همین موضوع سبب شد تا بسیاری از بازدیدکنندگان به تماشای اجناس قانع شوند. یکی از آنها گفت: نمی‌دانم چند نفر از مردم در شرایط فعلی اقتصادی، توان خرید چادر چهار میلیونی را دارند، یک میلیون تومان برای خیلی از مردم هنوز هم پول زیادی است، اما گویا مسئولان اطلاع ندارند.

خانم دیگری که در حال بازدید از غرفه‌ها بود، گفت: این روزها بانوان محجبه و حتی افرادی که بخواهند از پوشاک ایرانی استفاده کنند، باید چند برابر افراد دیگر هزینه کنند، در حالی که در کشور اسلامی که حجاب قانون است، باید زمینه‌ها و بستر آن هم فراهم شود، اما متأسفانه این‌طور نیست.

یکی از فعالان اجتماعی اصفهان که در نمایشگاه حضور داشت، گفت: این همه رنگ و تزئینات بر روی کالاهای مربوط به حجاب مثل چادر و عبا نکته قابل توجهی است. این تزئینات اگرچه اجناس را زیباتر و جذاب‌تر می‌کند، اما با فلسفه حجاب که پوشیدگی، سادگی و دوری از جلب نگاه است، سنخیت چندانی ندارد.

فروشندگان اما از رویداد و استقبال مردم اصفهان راضی به نظر می‌رسیدند، یکی از آنها گفت: این حجم از استقبال مردم نشان از نیاز این شهر و عرضه کم محصولات دارد که برگزاری بیشتر چنین نمایشگاه‌هایی می‌‏تواند مؤثر باشد. برخی از مشتریان از قیمت محصول گلایه داشتند که آن هم از اختیار ما خارج و وابسته به متغیرهای دیگری مثل قیمت دلار، پارچه و... است.

یکی از نکات جالب توجه در این نمایشگاه، حضور حجاب‌استایل‌ها و برندهای اینستاگرامی و تبلیغات گسترده آنها برای این رویداد بود که باعث دیده شدن آن شد، در حالی که در همان زمان نمایشگاه عفاف و حجاب در گلستان شهدا کمتر مورد توجه و استقبال قرار گرفت.

با توجه به اعلام آمادگی سجاد لطفی، دبیر کارگروه سامان‎دهی مد و لباس در مراسم افتتاحیه برای برگزاری ماهانه این نمایشگاه‎‌ها در استان‌های کشور، به نظر می‌‎رسد توجه به نقاط ضعف این نمایشگاه و رفع آنها در رویدادهای بعدی می‌تواند باعث استفاده قشر بیشتری از مردم با طیف وسیعی از سلایق و توان اقتصادی از این نمایشگاه‌ها شود.

پریسا عابدی

انتهای پیام
captcha