شعر دفاع مقدس، غفلت‌زداست
کد خبر: 4118463
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰

شعر دفاع مقدس، غفلت‌زداست

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با بیان اینکه شعر دفاع مقدس غفلت‌ستیز، برانگیزاننده و ارتقا دهنده روح است، گفت: شعر دفاع مقدس ترکیب حماسه و عرفان است که در حال حاضر تبدیل به گنجینه ارزشمندی شده است.

سردار سعید کوشکی جهرمی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارسبه گزارش ایکنا از فارس، سردار سعید کوشکی جهرمی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس عصر امروز، 10 بهمن در مراسم اختتامیه بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس که در شیراز برگزار شد، برخی از ویژگی‌های شعر دفاع مقدس برشمرد و گفت: شعر دفاع مقدس غفلت‌ستیز، برانگیزاننده و ارتقا دهنده روح است.

 وی با بیان اینکه شعر دفاع مقدس ترکیب حماسه و عرفان است که در حال حاضر تبدیل به گنجینه ارزشمندی شده است، افزود: شعر دفاع مقدس هم حماسی، هم عرفانی، هم روحیه‌بخش و هم تشجیع‌کننده (شجاعت‌بخش)، بی‌تکلف و صمیمی و پر از صداقت است.

کوشکی جهرمی اظهارکرد: در شعر دفاع مقدس می‌توان مباحثی نظیر عاشورا، مهدویت، میهن‌پرستی و ... را به وفور مشاهده کرد به همین دلیل این شعر غفلت‌زداست.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در ادامه با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین گفت: شاعر برجسته دفاع مقدس می‌تواند جزو یکی از مهم‌ترین ارکان جهاد تبیین و مقابله با جنگ ترکیبی و شناختی دشمن باشد.

انتهای پیام
captcha