قرآنیان در دفاع از جنگ ترکیبی وظیفه خطیر دارند
کد خبر: 4118501
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۸
مسئول سازمان فرهنگی خانواده پاسداران سپاه:

قرآنیان در دفاع از جنگ ترکیبی وظیفه خطیر دارند

حجت‌الاسلام کاظم زنگنه گفت: ما در جنگ سیاسی و نظامی پیروز شدیم، امروز که دشمن جنگ فرهنگی آن هم از نوع ترکیبی ایجاد کرده است، چه کسی باید در این جنگ پیروزی را برای ملت به ارمغان بیاورد که این وظیفه قرآنیان است.

حجت‌الاسلام کاظم زنگنه، مسئول سازمان فرهنگی خانواده پاسداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام کاظم زنگنه، مسئول مسئول سازمان فرهنگی خانواده پاسداران سپاه، در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خانواده سپاه که شامگاه 10 بهمن‌ماه، در محل مجتمع فرهنگی و آموزشی امامت مشهد برگزار شد، با اشاره به روایتی از رسول خدا که فرمود: «إِنَّ رَجَبَ‏ شَهْرُ اللَّهِ‏ وَ شَعْبَانَ شَهْرِی وَ شَهْرَ رَمَضَانَ شَهْرُ أُمَّتِی؛ ماه رجب، ماه خداست، ماه شعبان ماه من و ماه رمضان ماه امت من است، به فضایل این ماه پرداخت.

وی ادامه داد: خداوند سه ماه رجب، شعبان و رمضان را برای گشودن درهای بهشت برای بندگانش قرار داده است که باید از این فرصت‌ها استفاده کرد. خدا را شاکریم که در این ایام میزبان شما هستیم، لذا اکنون که شما در این ایام در جوار بارگاه امام رئوف هستید، از این فرصت بهره‌برداری کنید.

زنگنه اظهار کرد: با یک محاسبه سرانگشتی اگر امروز به کشور جمهوری اسلامی بنگریم، می‌بینیم که نقشه این مملکت ثابت و از جهت جغرافیایی تغییر نکرده، مردم همان مردم هستند تنها یک فرق است و آن هم وجود ولایت فقیه است.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین، تصریح کرد: امروز دشمن به سراغ این مسئله یعنی ولی‌فقیه آمده است. یک روز دشمن برای ما جنگ سیاسی ایجاد کرده بودند که همه به گورستان سپرده شدند.

زنگنه ادامه داد: ما در جنگ سیاسی و نظامی پیروز شدیم، امروز که دشمن برای ما جنگ فرهنگی آن هم از نوع ترکیبی ایجاد کرده است، چه کسی باید در این جنگ پیروزی را برای ملت به ارمغان بیاورد؟ شما قرآنیان باید این پیروزی را به ارمغان بیاورید.

رشد 170 درصدی شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن سپاه

مسئول سازمان فرهنگی خانواده پاسداران سپاه بیان کرد: ما در سال گذشته و در مرحله مقدماتی یازدهمین دوره مسابقات حدود 14هزار شرکت‌کننده داشتیم. این تعداد امسال به 24 هزار و 760 نفر رسیده است این یعنی در این خصوص حدود 170 درصد رشد داشتیم.

وی با اشاره به راه‌‌یابی 1367 نفر به مرحله نهایی دوازدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن، افزود: با این تعداد راه‌یافته نیز در مرحله نهایی دوازدهمین دوره مسابقات قرآن شاهد رشد 140 درصدی بودیم.

زنگنه اظهار کرد: در این دوره از مسابقات، شرکت‌کنندگان در بخش آقایان در هفت رشته و در بخش بانوان در 6 رشته رقابت خواهند کرد که در برخی رشته‌ها 40 درصد و در برخی از رشته‌ها 30درصد رشد شرکت‌کنندگان را داشتیم.

مسئول سازمان فرهنگی خانواده پاسداران سپاه گفت: در سال جاری محافل انس با قرآن، رونق زیادی گرفته است، باید محافل انس با قرآن را تقویت کنیم و به برکت قرآن و عنایات اهل بیت در این راستا گام برداریم و نهضت قرآنی در خانواده سپاه ایجاد کنیم.

انتهای پیام
captcha