برنامه‌های فرهنگی و هنری بزرگداشت دهه فجر در کرمان تشریح شد
کد خبر: 4118589
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱

برنامه‌های فرهنگی و هنری بزرگداشت دهه فجر در کرمان تشریح شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در تشریح برنامه‌های فرهنگی و هنری بزرگداشت دهه فجر در کرمان گفت: افتتاح تالار فرهنگ و هنر استان پس از ۲۰ سال انتظار، برگزاری جشنواره فیلم فجر و ... از جمله این برنامه‌ها است.

نشست خبری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، محسن روحی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان امروز، ۱۱ بهمن‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر به مهمترین برنامه‌های فرهنگی هنری استان به‌مناسبت دهه فجر پرداخت و گفت: برنامه‌های متعددی برای یوم الله برنامه‌ریزی شده است که مهمترین آن‌ها افتتاح تالار فرهنگ و هنر استان کرمان پس از حدود ۲۰ سال انتظار اهالی فرهنگ و هنر کرمان است.

وی به سفر رئیس‌جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کرمان اشاره کرد و افزود: تأمین اعتبار تکمیل این تالار در این سفر محقق و بیش از یک سوم اعتبار توسط دولت تأمین شد که نشان از اهمیت و توجه ویژه دولت مردمی به موضوع فرهنگ و هنر است. موضوع دیگر تخصیص اعتباری بود که به سرعت انجام شد و تالار همزمان با ولادت امام علی(ع) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح می‌شود.

روحی اظهار کرد: افتتاح تالار فرهنگ و هنر کرمان با امکانات منحصر به فرد سرانه زیرساخت‌های فاخر را در حوزه فرهنگی استان فراهم می‌کند و امکانات ویژه‌ای را در اختیار مردم قرار می‌دهد و پذیرای بسیاری از رویدادهای ملی و بین‌المللی خواهد بود. البته این پروژه پس از افتتاح در حوزه تجهیزات نیازمند توجه است که پیگیر آن هستیم.

وی ادامه داد: در طول دهه فجر پروژه‌های متعدد فرهنگی هنری در شهرستان‌ها نیز افتتاح خواهد شد که افتتاح سالن پلاتو شهرستان راور پس از ۴ سال، افتتاح دفتر انجمن سینمای جوان سیرجان از جمله این پروژه‌ها است. همچنین پیگیر افتتاح سینمای ریحان‌شهر در زرند و سینمای شهر بم تا پایان بهمن‌ماه و نهایتاً تا پایان سال هستیم. همچنین مشکل صوتی سینمای قدس سیرجان نیز حل شده و در دهه فجر مجدد بازگشایی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه این افتتاح‌ها سرانه برنامه‌های فرهنگی هنری استان و زمینه نشاط اجتماعی را افزایش می‌دهد، گفت: برنامه‌های اداره‌کل ناظر بر عموم مردم است و بیشترین تکیه ما بر نشاط اجتماعی است در همین راستا چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر از ۱۶ تا ۲۳ بهمن‌ماه برگزار و فیلم‌ها در سینماهای آسیا و شهرتماشا اکران خواهد شد.

وی به برگزاری جشنواره موسیقی فجر در روزهای پایانی بهمن‌ماه در تالار فرهنگ و هنر کرمان با حضور گروه‌های استانی و در صورت امکان گروه‌های کشوری اشاره کرد و گفت: به دلیل تراکم برنامه‌ها در دهه فجر و برای اینکه مردم بتوانند از تمام برنامه‌ها استفاده کنند، برگزاری برنامه‌ها را محدود به دهه فجر نکردیم به همین دلیل جشنواره هنرهای تجسمی نیز ششم بهمن‌ماه افتتاح شد.

روحی اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در گالری‌های سراسر استان، برپایی نمایشگاه عکس در روز ۲۲ بهمن در مصلی از دیگر برنامه‌های بزرگداشت دهه فجر در استان است. همچنین با توجه به اینکه ۲۲ بهمن روز پیروزی انقلاب است نیازمند تقویت جنبه‌های نشاط در راهپیمایی هستیم که برای این موضوع با همکاری شهرداری برنامه‌‌هایی در حوزه اجرای سرود، تئاتر و برپایی استودیو عکس و نمایشگاه عکس در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ضمن تبریک اعیاد ماه رجب، گفت: برای گرامیداشت این اعیاد نیز برنامه‌هایی اجرا می‌شود. هماهنگی نیز با مساجد برای طنین‌انداز شدن ندای الله اکبر در دو نوبت پس از نماز مغرب و در رأس ساعت ۹ از مساجد انجام شده است. تلاوت سوره فجر در قالب طرح تلاوت، ختم قرآن و اهدای آن به روح بنیانگذار انقلاب و شهدای انقلاب کرمان، برپایی محافل قرآنی، برگزاری شب شعر انقلاب با همکاری حوزه هنری در ۱۶ بهمن‌ماه و در فضای اعتکاف و... از جمله این برنامه‌ها است.

روحی در بخش دیگری از سخنانش و در پاسخ به این سؤال که چرا فیلم‌های جشنواره فجر در تالار فرهنگ و هنر برگزار نمی‌شود، افزود: اگرچه تالار مجهز به امکان اکران فیلم است اما در برگزاری جشنواره نگاه بر این است که فیلم در سینما دیده شود لذا برای به روزرسانی تجهیزات سینماهای کرمان در تلاش هستیم. همچنین سینماهایی در شهر کرمان در حال ساخت و بازسازی است و امیدواریم تا پایان دولت شاهد سینماهایی مدرن در کرمان باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به جشنواره موسیقی نواحی نیز اشاره کرد و گفت: پیش از این نگاه دولت بر برگزاری جشنواره موسیقی نواحی به‌صورت متمرکز بود اما با تغییر رویکرد دولت و در راستای عدالت فرهنگی و بهره‌مندی مردم سراسر کشور از این رویداد، تصمیم وزارتخانه بر این است که جشنواره به‌صورت منطقه‌ای برگزار شود و با پیشنهاد مکتوب استاندار کرمان به وزیر ارشاد پیگیر میزبانی منطقه‌ای جشنواره موسیقی نواحی در کرمان هستیم.

روحی در پایان به حضور هنرمندان کرمانی در جشنواره تئاتر فجر اشاره کرد و گفت: امیدواریم همانطور که کرمان در جشنواره منطقه‌ای این جشنواره جوایز را درو کرد، در اختتامیه نیز شاهد درخشش هنرمندان استان باشیم.

انتهای پیام
captcha