۷۵ برگزیده‌ مسابقات قرآن و عترت بسیج خوزستان تجلیل شدند
کد خبر: 4118798
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۳

۷۵ برگزیده‌ مسابقات قرآن و عترت بسیج خوزستان تجلیل شدند

در آیین اختتامیه بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج خوزستان، از ۷۵ برگزیده این مسابقات در رشته‌های مختلف تجلیل شد.

مسابقات قرآن و عترت بسیج خوزستانبه گزارش ایکنا از خوزستان، اختتامیه بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج خوزستان عصر امروز سه شنبه ۱۱ بهمن در تالار فجر اهواز برگزار شد.

حجت الاسلام امین ذوالفقاری، مسئول معاونت تعلیم و تربیت سپاه ولیعصر(عج) خوزستان در این مراسم گفت: امروز ضمن این که اختتامیه مسابقات قرآن نواحی مقاومت سپاه و همچنین اعلام آغاز مسابقه حفظ قرآن کریم به عنوان نبا عظیم ویژه بسیجیان و اعضای حلقات تربیتی و معرفتی صالحین است، افتتاح نمادین ۱۵ دارالقرآن نواحی مقاومت بسیج استان انجام می‌شود.

وی درباره بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن بسیج در استان اظهار کرد: سال گذشته این مسابقات با حضور ۳۰۰ نفر برگزار شد. امسال با اهتمام خوب حوزه‌های مقاومت هشت هزار نفر در مسابقات شرکت کردند.

ذوالفقاری افزود: خوزستان جزو سه استان برتر از نظر تعداد شرکت کنندگان در این مسابقات در سطح کشور است.

وی با اشاره به افتتاح ۱۵ دارالقرآن در نواحی مقاومت بسیج استان خاطرنشان کرد: افتتاح ۱۵ ناحیه دارالقرآن به تصویب سازمان بسیج قرار گرفت و این اقدام ناشی از زحمات مسئول قرآن سپاه استان و همچنین مسئولان پایگاه‌های مقاومت است که فضای مناسبی را برای دارالقرآن مهیا کردند.

علی سواری، مسئول دارالقرآن سپاه ولیعصر(عج) نیز در این برنامه گفت: بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن بسیج از شهریور ماه در استان خوزستان در سطح نواحی شروع شد. با وجود محرومیت‌هایی که در بعضی مناطق وجود داشت به صورت جهادی کار انجام شد و ۱۵۰ حوزه بسیج مرحله پایگاهی و حوزه‌ای را اجرا کردند.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله ناحیه‌ای ۸ هزار نفر شرکت کردند و در پایان ۳۰ نفر برای ارزیابی مقدماتی مسابقات نهایی در ۲۳ رشته به تهران معرفی شدند. در مراسم امروز از ۷۵ برگزیده استانی این مسابقات تجلیل می‌شود. متاسفانه در ۱۵ ناحیه مقاومت به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های مناسب امکان برگزاری مسابقات وجود نداشت.

وی در پایان گفت: امروز علاوه بر اختتامیه مسابقات قرآن و تقدیر از برگزیدگان این مسابقات، مراسم افتتاحیه ۱۵ دارالقرآن نیز برگزار می‌شود. ما ظرف یک ماه توانستیم ۲۰۰ میلیون تومان برای این مراکز دریافت کنیم و به هر دارالقرآن، ۵ میلیون تومان جهت تجهیز بپردازیم.

انتهای پیام
captcha