انقلاب اسلامی پشتوانه جنبش‌های آزادی‌خواه جهان است
کد خبر: 4119106
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۳

انقلاب اسلامی پشتوانه جنبش‌های آزادی‌خواه جهان است

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه علی رغم همه هجمه‌ها و تحریم‌ها رشد انقلاب سریع‌تر است، گفت: انقلاب اسلامی با پشتوانه مردمی همچنان قدرت برتر منطقه بوده و همچنان امید‌بخش دولت‌های مظلوم است زیرا این انقلاب توانسته پشتوانه جنبش‌های آزادی‌خواه جهان باشد.

حمیدرضا امام پناهی فرماندار شهرستان رشت

به گزارش ایکنا از گیلان، حمیدرضا امام‌پناهی، فرماندار شهرستان رشت امروز، 12 بهمن‌ماه در نشست «انقلاب اسلامی و تحولات ژئوپلیتیک غرب آسیا» که با حضور اساتید و دانشجویان عضو انجمن انجمن ژئوپلیتیک ایران شعبه گیلان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، با تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر و ولادت حضرت جوادالائمه(ع)، اظهار کرد: انقلاب اسلامی تحولات شگرف ژئوپلیتیکی در منطقه برجا گذاشت که تأثیرات آن بین‌المللی بود.

وی با بیان اینکه امروز می‌بینیم که انقلاب اسلامی با گذشت 44 سال دیگر آن انقلاب نوپا نیست، افزود: موقعیت استراتژیکی ایران در قبل از انقلاب هم در منطقه شاخص بود ولی قدرت در دست برخی حکومت‌ها بود که برای هر تصمیم، منتظر نتیجه امور بودیم و گردانندگان اصلی اشخاص دیگر بودند.

امام‌پناهی گفت: امروز ایران اسلامی یک قدرت تأثیرگذار در منطقه است که تصمیم‌گیرنده ملت ایران و حاکمیت است که تمام دشمنی‌ها به این دلیل است تا جلوی این حکمرانی را بگیرند. اگر حکمرانی برپایه تفکر جمهوری اسلامی یا ایده اسلامیت در منطقه شکل بگیرد نه تنها کشورهای منطقه خیلی از کشورهای آزادی خواه جهان را تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه خیلی از افراد تصور نمی‌کردند که انقلاب عمر 44 ساله خود را ببیند، بیان کرد: اما امروز علی رغم خیلی از مشکلاتی که وجود دارد اما به‌عنوان یک قدرت بلامنازع منطقه و حتی برخوردار از رتبه علمی برتر در جهان، مطرح هستیم که این واقعیت انقلاب است.

وی تصریح کرد: به دلیل تأثیرگذاری انقلاب، دشمنان می‌خواهند با هجمه‌هایی هیمنه نظام را مخدوش کنند و در این راستا تمام قدرت و ابزار خود را به‌کار گرفتند تا حاکمیت اسلامی را از بین ببرند. حتی برخی از کشورها 16 سرویس اطلاعاتی خود را در این راستا به‌کار گرفتند که با بیداری و هوشیاری مردم این اتفاق نیفتاد.

امام‌پناهی با بیان اینکه علی رغم همه هجمه‌ها و تحریم‌ها رشد انقلاب سریع‌تر است، گفت: با وجود برخی کاستی‌ها باید همچنان برای اشتغال، اقتصاد، معیشت و ... برنامه داشته باشیم. انقلاب اسلامی با پشتوانه مردمی همچنان قدرت برتر منطقه بوده و همچنان امید‌بخش دولت‌های مظلوم است زیرا این انقلاب توانسته پشتوانه جنبش‌های آزادی‌خواه جهان باشد.

در این دیدار اساتید و دانشجویان عضو انجمن انجمن ژئوپلیتیک ایران شعبه گیلان دیدگاه‌ها و سوالات خود را مطرح کردند.

انتهای پیام
captcha