مسجد کبود تبریز ساماندهی می‌شود
کد خبر: 4119218
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷

مسجد کبود تبریز ساماندهی می‌شود

شهردار تبریز، از تعیین تکلیف و ساماندهی محوطه پیرامونی مسجد کبود به عنوان یکی از آثار تاریخی و گردشگری شهر در سال آتی خبر داد و گفت: احیا، مرمت و بازآفرینی پروژه‌های هویتی شهر به عنوان میراث گرانبهای تبریز کهن در دستور کار مجموعه شهرداری تبریز قرار گرفته است.

مسجد کبود، تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، یعقوب هوشیار، شهردار تبریز، امروز، 13 بهمن ماه، در جمع خبرنگاران، از تعیین تکلیف و ساماندهی محوطه پیرامونی مسجد کبود به عنوان یکی از آثار تاریخی و گردشگری شهر در سال آتی خبر داد و گفت: احیا، مرمت و بازآفرینی پروژه‌های هویتی شهر به عنوان میراث گرانبهای تبریز کهن در دستور کار مجموعه شهرداری تبریز قرار گرفته است.

وی افزود: بر همین اساس، مطابق وعده داده شده صفه شمالی مجموعه فرهنگی تاریخی مقبره‌الشعرا در نیمه اول سال تکمیل شده است.

هوشیار با اشاره به آغاز عملیات اجرایی صفه جنوبی مقبره‌الشعرا گفت: عملیات اجرایی صفه جنوبی مقبره‌الشعرا با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال آغاز شده و مطابق روزشمار نصب شده ۹ اردیبهشت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار تبریز، با اشاره به اتمام تملک واحدهای مسکونی پیرامون خانه ستارخان تا پایان سال جاری خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی مجموعه تاریخی گردشگری باغ‌موزه خانه ستارخان از اوایل سال آینده آغاز می‌شود و تلاش داریم در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.

وی تبدیل محوطه پیرامونی خانه منتسب به باقرخان به فضای سبز را دیگر پروژه هویتی شهر معرفی کرد و افزود: شش قطعه از قطعات تفکیکی پیرامون خانه منتسب به باقرخان در راستای آزادسازی این محل و تبدیل آن پارک تملک می‌شود.

هوشیار، اضافه کرد: مساحت این قطعات تفکیکی چهار هزار و پانصد متر مربع است که در سال آینده تملک و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

شهردار تبریز همچنین در خصوص ساماندهی محوطه پیرامونی مسجد کبود، گفت: محوطه‌ این مسجد به عنوان یکی از آثار تاریخی و گردشگری شهر، در سال آتی تعیین تکلیف و ساماندهی می‌شود.

انتهای پیام
captcha