انقلاب اسلامی ایران زنده ترین انقلاب جهان است
کد خبر: 4119436
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

انقلاب اسلامی ایران زنده ترین انقلاب جهان است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، گفت: انقلاب مردم ایران با گذشت ۴۴ سال کماکان پویا ترین انقلاب جهان است که به مسیر پرصلابت خود ادامه می‌دهد و به رغم انواع تهدیدات و تحریم ها تبدیل به منبع معرفتی جدید برای مسلمانان و آزادگان جهان شده است.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 14 بهمن ماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، جایگاه و پایگاه جمهوری اسلامی ایران در دل ملت‌های آزاده جهان را بسیار مستحکم دانست و ادامه داد: امروز انقلاب اسلامی ایران جرات برخورداری از عنصر ایستادگی در برابر ظلم‌ را به ملت‌های مظلوم داده است که نمونه‌اش را در کشورهای یمن، لبنان، فلسطین، سوریه و عراق مشاهده می کنیم.

وی گفت: انقلاب مردم ایران با گذشت ۴۴ سال کماکان پویا ترین انقلاب جهان است که به مسیر پرصلابت خود ادامه می‌دهد و به رغم انواع تهدیدات و تحریم ها تبدیل به منبع معرفتی جدید برای مسلمانان و آزادگان جهان شده است.

آل هاشم، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک مانع بزرگ در برابر زیادخواهی‌های کشورهای قلدر جهان است، وجه تمایز این انقلاب با سایر انقلاب‌ها را نقش‌آفرینی مردم قلمداد و اضافه کرد: مردم عامل اصلی موفقیت‌های نظام اسلامی است و امام راحل همواره به نقش مردم در ارکان مختلف اعتقاد داشتند و این هنر بزرگ امامین انقلاب است.

امام جمعه تبریز با ابراز تاسف از واکنش عجولانه دولت جمهوری آذربایجان به حادثه تیراندازی در سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، اظهار کرد: پیش از این واکنش ها باید ابتدا تحقیقات کامل انجام می‌گرفت، اما از سوی عالی‌ترین مقام این کشور موضع‌گیری‌هایی انجام شد و حتی شروع به جمع‌آوری سفارت خود کردند.

وی گفت: ما انتظار داریم جمهوری آذربایجان به عنوان کشور دوست، همسایه و با اشتراکات فراوان در این زمینه شتاب زده عمل نکند.

وی با تاکید بر اینکه ملت شریف جمهوری آذربایجان در دل مردم ایران و به خصوص آذربایجان خودمان جای دارند، افزود: این دو ملت از هم جدانشدنی نیستند و امیدواریم هر چه زودتر این دو ملت مسلمان همانند گذشته در کنار هم قرار گیرند.

آل هاشم با اشاره به اینکه در حمله فرد مسلح به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران تمام شواهد از جمله اعترافات شخص مهاجم نشان دهنده شخصی بودن این اقدام است، یادآور شد: اما حکایت استفاده از عبارات نادرست مثل تروریستی و یا برنامه‌ریزی شدن این حادثه توسط برخی مقامات جمهوری آذربایجان، غیر قابل قبول است و جمهوری اسلامی ایران نیز به دلیل اهمیت روابط دو کشور، در بالاترین سطح واکنش نشان داد و از هیچ اقدامی اعم از تکریم دیپلمات کشته شده و کاهش آلام کارکنان سفارت فروگذاری نکرده است.

خطیب جمعه تبریز، ادامه داد: فرد مهاجم قبل از حادثه چندین نوبت برای اطلاع از وضعیت همسرش به سفارت جمهوری آذربایجان مراجعه کرده، اما پاسخی به وی ارائه نشده بود، افزود: حتی سفارت جمهوری آذربایجان به درخواست کتبی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر وضعیت همسر این فرد واکنش نشان نداده است.

وی به حادثه زلزله احیر شهرستان خوی اشاره و ضمن قدردانی از آحاد مردم آذربایجان برای کمک به مردم زلزله زده، اضافه کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط فصلی منطقه و سرما و بارش های متناوب، مهم‌ترین اقدام ایجاد اسکان موقت و سرپناه موقتی برای مردم آسیب دیده است.

وی بروز پس لرزه‌های مختلف و بی وقفه در شهرستان را چالش اصلی مردم خوی دانست که امکان اسکان در مکان سرپوشیده را سلب کرده است.

آل هاشم از تمام دستگاه‌های امدادی، گروه های جهادی بسیج و آحاد مردم به دلیل حضور به موقع در مناطق زلزله زده خوی تشکر کرد و افزود: آفرین به مردم آذربایجان‌ شرقی که در این عرصه نیز سنگ تمام گذاشتند، اما برای تثبیت شرایط ایمن باید گام‌های بزرگ تری برداشته شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به فرا رسیدن ۱۳ رجب مصادف با ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر اشاره کرد و یادآور شد: باید از پدران خود در این روز بزرگ قدردانی کنیم و این بدان معنا نیست که در روز پدر فقط با یک گل به سراغ آنها برویم، بلکه باید دعای خیر آنها را برای ادامه زندگی سعادتمند خود اخذ کنیم.

انتهای پیام
captcha