رفع مشکلات کشور نیازمند استفاده از توانمندی‌های داخلی است
کد خبر: 4119975
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۴

رفع مشکلات کشور نیازمند استفاده از توانمندی‌های داخلی است

عضو مجمع تشخیص مصلحت، با تاکید بر اینکه باید از توانمندی های داخلی برای رفع مشکلات موجود به بهترین شکل ممکن بهره جست، اظهار کرد: آنچه که در طول ۴۴ سال گذشته و پس از پیروزی انقلاب اسلامی حاصل شده، توان داخلی در ابعاد و عرصه های مختلف است که دستیابی به برخی از موفقیت نشان دهنده وجود استعدادهای درخشان در داخل کشور می باشد.

علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظامبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، یکشنبه شب، 16 بهمن ماه، در مراسم افتتاح ۲۱۰ پروژه صنعتی و معدنی و ۴۴ طرح زیرساختی شهرک‌ها و واحدهای صنعتی آذربایجان‌شرقی، گفت: بدون تردید فعالان بخش خصوصی با کمک دولت و نهادهای اجرایی نقش مهم و تاثیرگذار در حل و فصل مشکلات اقتصادی کشور دارند اما باید توجه داشت که این مشکلات بدون ایجاد و راه اندازی زنجیره های تولید به سرانجام مطلوبی نخواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه باید از توانمندی‌های داخلی برای رفع مشکلات موجود به بهترین شکل ممکن بهره جست، اظهار داشت: آنچه که در طول ۴۴ سال گذشته و پس از پیروزی انقلاب اسلامی حاصل شده، توان داخلی در ابعاد و عرصه های مختلف است که دستیابی به برخی از موفقیت نشان دهنده وجود استعدادهای درخشان در داخل کشور می باشد.

آقامحمدی مقایسه شرایط اقتصادی و سیاسی کشور پس از انقلاب اسلامی با سال های پیش از انقلاب را مقایسه ای نسجیده و بی نتیجه دانست و یادآور شد: به هیچ عنوان شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ایران امروز با سال های قبل از انقلاب درست نیست چون ما در شرایط کنونی زندگی می کنیم و چنین مقایسه هایی نباید صورت بگیرد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه اگر توانمندی داخلی در کشور وجود ندارد پس چگونه به دستاورد مهم طراحی و تولید پهبادهای مختلف رسیده ایم، یادآور شد: این امر نشان دهنده توانای بالای کشور در عرصه های مختلاف است اما انچه که ما را با مشکلات کنونی مواجه کرده است، جزیره ای عمل کردن و نبود زنجیره های درست و دقیق تولید و صنعت می باشد که برای حل این مشکلات همفکری و برگزاری نشست های تخصصی بین فعالان رشته های مختلف صنعتی و تولیدی است.

وی از آذربایجان شرقی و تبریز به عنوان یکی از مناطق بااستعداد و دارای بخش خصوصی قوی در زمینه های مختلف یاد کرد و با بیان اینکه باید از چنین ظرفیتی برای رفع مشکلات اقتصادی منطقه و کشور استفاده کرد، ادامه داد: برای تاثیرگذاری آذربایجان شرقی در اقتصاد منطقه و کشور سالانه به ۶۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است که باید از هم اکنون برای این حجم از سرمایه گذرای اقدام شود.

وی اظهار کرد: اگر سالانه در آذربایجان شرقی به همین میزان سرمایه گذاری در زمینه‌های مختلف به انجام برسد بدین معنی است که باید از سال آینده به همین میزان طرح و پروژه کلنگ زنی شود که در غیر این صورت عقب ماندگی ها روی هم انباشته شده و قابل جبران نخواهد بود.

آقامحمدی با اشاره به اهمیت آذربایجان شرقی در مراودات اقتصادی با کشورهای همسایه و منطقه، ایجاد و راه اندازی دروازه‌های مشترک با ترکیه و مرز بازرگان و نیز شهرک های سرمایه گذاری در طرفین مرزها را یکی از راهکارهای مهم و اصلی برای گسترش تبادلات اقتصادی و تجاری با کشورهای منطقه دانست.

وی گفت: در اقتصاد ایران ظرفیت های خالی زیادی وجود دارد که اگر بخواهیم این ظرفیت های خالی را پر کنیم به راحتی تولید می تواند جهش واقعی پیدا کند و باید توجه داشت که رمز اصلی تحقق جهش تولید در کشور توجه به تمام زنجیره ها اعم از زنجیره ارزش، تولید و تامین مالی در فعالیت های اقتصادی است.

آقامحمدی حمایت از تولید را بهترین راهکار در برابر تحریم‌های ظالمانه غرب علیه کشورمان، افزود: در حال حاضر موانعی بر سر راه تولید است که از ساختار اداری غیرتولیدی نشأت می‌گیرد و باید با تغییر برخورد مقامات با تولیدگران این روابط بر مبنای پشتیبانی همه جانبه استوار شود.

انتهای پیام
captcha