یادواره شهدای انقلاب در رشت برگزار شد
کد خبر: 4120176
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵

یادواره شهدای انقلاب در رشت برگزار شد

یادواره شهدای انقلاب اسلامی استان امروز، ۱۷ بهمن‌ماه همزمان با سالروز وفات حضرت زینب کبری(س) با سخنرانی آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی، استاد حوزه و دانشگاه در مصلی امام(ره) رشت برگزار شد.

یادواره شهدای انقلاب در رشت

به گزارش ایکنا از گیلان، یادواره شهدای انقلاب اسلامی استان امروز، 17 بهمن‌ماه همزمان با سالروز وفات حضرت زینب کبری(س) و ایام الله دهه فجر با حضور آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی، استاد حوزه و دانشگاه و اسدالله عباسی، استاندار و آیت‌الله فلاحتی، نماینده‌ ولی‌فقیه در گیلان و مسئولان استانی در مصلی امام(ره) رشت برگزار شد.

آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی، رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در این مراسم با بیان اینکه خداباوری و خدایاوری از مهم‌ترین مؤلفه شهداست، اظهار کرد: اهل ایمان و تقوا متواضع، دشمن‌ستیز و بسیار تلاشگر هستند که در راه خدا از هیچ سرزنشی هراس ندارند و از دل این افراد شهدای بسیار متولد شده است.

وی با بیان اینکه دین خدا و اهل بیت(ع) خط قرمز اهل ایمان و تقوا پیشگان است، گفت: اساس شکل‌گیری انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی(ره) زنده کردن دین خدا بود، عشق به خدا شهدا را در مسیر جهاد شهادت قرار داد.

این استاد حوزه و دانشگاه اساس شکل‌گیری انقلاب اسلامی با اختلاس، دزدی و ناهنجاری‌های دیگر در تناقض است، تصریح کرد: اساس انقلاب اسلامی پویایی دین الهی است؛ به‌عبارتی وجود شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعان حرم و امنیت نشان‌دهنده روحیه ایمانی قوی در بین مردم ایران است.

آیت‌الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه مردم ایران و نظام اسلامی بسیار با ارزش و عظمت هستند لذا باید قدردان این نظام و ملت باشیم، اظهار کرد: آیات قرآن، ارزش‌های اسلامی و دینی به فراموشی سپرده شده بود که با شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی مجدد احیا شد.

گفتنی است، استان گیلان در دوران مبارزات علیه رژیم پهلوی و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی 63 شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است.

انتهای پیام
captcha