چشمه غدیر تا قیامت ادامه دارد
کد خبر: 4126849
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۳
عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق:

چشمه غدیر تا قیامت ادامه دارد

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) با تاکید بر این‌که چشمه غدیر تا قیامت ادامه دارد و امام زمان به عنوان وارث غدیر، جهان بشری را با ظهور خود پر از عدل و داد خواهند کرد، گفت: شب نیمه شعبان، بسیار شب باعظمتی برای احیا، توسل، تدبر و دعا است.

حجت الاسلام میرلوحی، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادقبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی میرلوحی، عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع)، امروز، 16 اسفندماه، در نخستین همایش علمی تبیینی امام زمان (عج) وارث غدیر در دانشگاه پیام نور تبریز، با تاکید بر این‌که چشمه غدیر تا قیامت ادامه دارد و امام زمان به عنوان وارث غدیر، جهان بشری را با ظهور خود پر از عدل و داد خواهند کرد، گفت: شب نیمه شعبان، بسیار شب باعظمتی برای احیا، توسل، تدبر و دعا است.

وی با بیان این‌که خداوند متعال در مورد هیچ نعمتی تعبیر به منت نکرده به جز در مورد مبعث شریف پیامبر گرامی اسلام(ص)، اظهار کرد: خداوند متعال فرموده بزرگترین نعمتی که در طول اعصار و قرون به عالمیان ارزانی کرده، مبعث شریف است که اگر غدیر نبود، ابتر و ناقص می‌ماند.

میرلوحی، با تاکید بر این‌که خداوند متعال با نصب امیرالمومنین(ع) در روز غدیر، آیه اکمال دین را نازل کرد و به واسطه غدیر دین را کامل و نعمت را بر امت اسلام تمام کرد، افزود: خداوند متعال در شرایطی سوره کوثر را نازل کرد که عرب جاهلی فقط طرفدار پسران خود بودند و حسب تعداد فرزندان پسر ارزش گذاری می‌کردند و هیچ جایگاهی برای دختران قائل نبودند، در چنین شرایطی خداوند متعال به پیامبر فرمود "انا اعطیناک الکوثر" و این معنای واقعی مادر در فرهنگ اسلام و اهل بیت(ع) است.

وی با اشاره به این‌که مبعث شریف پیامبر گرامی اسلام(ص) با غدیر کامل و با کوثر فاطمی تضمین شده و مهدی موعود(عج) منجی عالم بشریت خواهد بود، افزود: وعده‌هایی که ۱۲۴ هزار پیامبر به علت عدم آمادگی و قابلیت جامعه بشری موفق به انجام آن نشدند، مهدی موعود(عج) آنان را تحقق خواهد بخشید و این وعده خداوند است.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به خدمات و زحمات علامه امینی در راستای گردآوری اسناد و مهم‌ترین منابع غدیر، گفت: این عالم بزرگوار ۶۰ سال از عمر شریف خود را وقف غدیر کرد و اسناد مختلفی را جمع‌آوری کرد؛ محققان عظمت کار علامه امینی را بهتر می‌فهمند که چه کار ارزشمندی کرده و به هر زحمتی شده اسناد، نکات و خطی پیدا کرده و جمع آوری می‌کرد.

وی افزود: علامه امینی برای ورق به ورق اسناد غدیر و اسناد مناقب و مظلومیت‌های امام علی(ع)، جانش را گذاشت تا یک دایره المعارف ارزشمند شکل بگیرد.

میرلوحی، در ادامه سخنانش به فضایل نرجس خاتون، مادر بزرگوار امام زمان (عج) اشاره و ماجرای تولد حضرت در نیمه شعبان را بازگو کرد و گفت: نیمه شعبان بود و «حکیمه خاتون» عمه امام عسکری(ع) در منزل امام حضور داشت، زمان افطار خواست به منزل خویش بازگردد که امام عسکرى (ع) خطاب به او گفت: عمه جان، امشب نزد ما بمان، زیرا در این شب فرزند مبارکى متولد مى‌شود که زمین مرده را حیات می‌بخشد، و حکیمه خاتون می‌پرسد: این فرزند با برکت از کدام بانو متولد خواهد شد؟ حضرت می‌فرماید: از نرجس و فقط از او متولد مى‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه، ادامه می‌دهد: حکیمه خاتون به نزدیک نرجس رفته و به دقت به او می‌نگرد، ولى هیچ اثرى از حمل و داشتن فرزند در او مشاهده نمی‌کند. نزد امام رفته و ماجرا را شرح می‌دهد که امام می‌فرماید: عمه جان هنگام سپیده دم اثر باردارى او ظاهر مى‌شود. شب از نیمه گذشته و هنوز نشانه‌اى از فرزند داشتن در نرجس دیده نمى‌شد، حکیمه خاتون زودتر از شب‌هاى قبل به نماز شب مشغول می‌شود که نرجس خاتون نیز مشغول نماز شب می‌شود. زمان طلوع فجر رسیده و حکیمه خاتون اثرى از فرزند نمی‌بیند و در دلش نسبت به وعده امام عسکرى (ع)تردید پیدا می‌کند که ناگهان امام صدا می‌زند: عمه جان شک نداشته باش. آن چه گفته‌ام آشکار مى‌شود و به خواست خدا خواهى دید. نزدیک طلوع فجر بود که هاله نوری تابید و فرزندی پاکیزه و شایسته متولد شد.

وی در ادامه به اهمیت توجه و پرداخت به ابعاد زندگی نرجس خاتون، مادر بزرگوار حضرت ولی عصر(عج) خاطرنشان کرد: در مورد نرجس خاتون کوتاهی کرده‌ایم، درحالی که این بانوی بزرگوار حق بزرگی بر گردن ما دارند و قصه اسارت و آمدنشان بسیار شنیدنی است.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به حضور خود در شهر تبریز، بیان کرد: شهر تبریز، شهر حماسه، ایثار و شهادت بوده و تنها شهری است که دو شهید محراب و علامه‌های بزرگوار دارد؛ مردم تبریز و آذربایجان علمدار ولایت و محبت اهل بیت(ع) بوده و قطعا آمدن به این شهر پرافتخار که سرداران بزرگواری در دفاع مقدس داشته، مایه مباهات و شکرگزاری است.

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) در بخشی از سخنانش با بیان این‌که امروز جلادترین عضو ساواک ژست آزادی و حمایت از زنان را گرفته، گفت: بزرگ شکنجه‌گر ساواک همان پرویز ثابتی است که در خاطرات بزرگان نیز آماده که چه افرادی سال‌ها تحت شکنجه بوده و امروز جلادترین عضو ساواک به طرفداری از آزادی با نام زنان آمده است؛ امان از این همه وقاحت و بی‌چشم و رویی که در زیر بیرق شیطان بزرگ، می‌خواهند نسل جدید را با این ترفندها و خباثت‌ها گمراه کنند.

انتهای پیام
captcha