۵۵۶ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در آذربایجان شرقی آزاد شدند
کد خبر: 4128961
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴
طی سال جاری

۵۵۶ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در آذربایجان شرقی آزاد شدند

مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون ۵۵۶ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شده‌اند، گفت: امروز، در آستانه عید نوروز نیز ۵۰ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد می‌شوند.

رسول تقی پور، مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقیرسول تقی‌پور، مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی، در گفت‌وگو با ایکنا از استان، با تأکید بر اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون ۵۵۶ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شده‌اند، گفت: امروز، در آستانه عید نوروز نیز ۵۰ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد می‌شوند که ۲۵ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌ تبریز و ۲۵ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های شهرستان‌ها هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵۰ نفر زندانی جرایم غیرعمد با میزان بدهی ۲۲۰ میلیارد تومان در زندان‌های استان روزگار می‌گذرانند و چشم‌انتظار کمک خیران هستند، گفت: درصورت جمع‌آوری مبلغ ۳۵ میلیارد تومان، خواهیم توانست در کنار تسهیلات قرض‌الحسنه، آورده خانواده‌ها، رضایت شکات و دادخواست اعسار به تقسیط، مقدمات آزادی این زندانیان را فراهم کنیم.

تقی‌پور، با بیان اینکه امسال دو نفر از بلاگرها نیز برای کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد شماره حساب ستاد دیه استان را در صفحات خود به اشتراک گذاشته و برابر با ۳۰۰ میلیون تومان (۲۰۰ میلیون تومان یک بلاگر و ۱۰۰ میلیون تومان بلاگر دیگر) را از دنبال‌کنندگان خود جمع‌آوری کرده‌اند، گفت: این مبالغ مستقیماً به حساب ستاد دیه استان واریز شده است.

مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی، با اشاره به رواج سنت حسنه صرف هزینه احساس متوفی برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در استان طی سه سال اخیر نیز برای نخستین بار در سطح کشور، افزود: تاکنون ۲۹۲۶ خانواده در این رابطه به ستاد دیه استان مراجعه و کمک‌ کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ستاد دیه تنها مرجع و متولی دریافت کننده کمک برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد است، اظهار کرد: مبالغ جمع‌آوری شده از جشن گلریزان و کمک‌های مردمی و خیران، صرفاً برای آزادسازی زندانیان صرف شده و هزینه‌های جاری ستاد دیه استان نیز از طریق منابع ستاد دیه کشور تامین می‌شود.

انتهای پیام
captcha