اصل دین با زبان گویا به مردم تبیین شود
کد خبر: 4129238
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

اصل دین با زبان گویا به مردم تبیین شود

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه سنت تبلیغ پیشینه هزار ساله دارد، گفت: باید اصل دین را با زبان گویا به مردم تبیین کرد.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز، امروز، 29 اسفندماه، در همایش طلایه داران تبلیغ در تبریز، با بیان اینکه سنت تبلیغ پیشینه هزار ساله دارد، گفت: باید اصل دین را با زبان گویا به مردم تبیین کرد.

وی با اشاره به اینکه اسلام دین تبیین بوده و بر اساس این شریعت تبلیغ اساس دین به شمار می‌رود، اظهار کرد: تبلیغ دین در ماه رمضان وظیفه اصلی روحانیت بوده زیرا اسلام دین تبلیغ و تبیین خوبی هاست.

آل‌هاشم، گفت: روحانیت باید همیشه در صحنه بوده و احکام اسلامی را در سطح جامعه تبلیغ کنند زیرا تبلیغ برای زنده کردن و توسعه احکام اسلامی ضروری است.

امام جمعه تبریز، با اشاره به تلاش های روحانیون و طلاب در امر تبلیغ احکام اسلامی، ادامه داد: ایثار و از خودگذشتگی روحانیون در این عرصه زبانزد بوده و این روند باید ادامه داشته باشد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به جهاد تبیین و عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب، یادآور شد: همه به ویژه طلاب و روحانیون باید در این زمینه تلاش و مجاهدت کنند.

آل‌هاشم، با بیان اینکه زکات از مهمترین تاکیدات اسلام است، افزود: زکات از فروع دین اسلام بوده و در قرآن کریم و روایات بر آن تاکید فراوانی شده است.

انتهای پیام
captcha