برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی در ۵۵ نقطه آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 4129443
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲

برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی در ۵۵ نقطه آذربایجان‌شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: همزمان با آغاز نوروز، نمایشگاه صنایع‌دستی در ۵۵ منطقه استان گشایش یافت.

نمایشگاه صنایع‌دستی، آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان، احمد حمزه‌زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی از گشایش نمایشگاه صنایع‌دستی در ۵۵ منطقه استان خبر داد و گفت: این نمایشگاه‌ها به همت این اداره‌کل و همکاری شهرداری‌ها و منطقه آزاد ارس فعالیت خود را برای نمایش و فروش آثار هنرمندان آذربایجان آغاز کردند.

وی اظهار کرد: در ایام نوروز ۱۴۰۲ نمایشگاه‌های صنایع‌دستی به صورت ویژه در عمارت شهرداری، شهرداری‌های ۶ و ۷، پارک استاد کریمی مراغه‌ای و پلیس‌راه غربی تبریز، عوارضی بستان‌آباد و مسجد کبود، موزه سفال، خانه‌های تاریخی حریری و حیدرزاده تبریز برای بازدید علاقه مندان، گردشگران و مسافران نوروزی دایر شده است.

حمزه زاده ادامه داد: در این ایام گردشگران می‌توانند با سفر به ۲۱ شهرستان این استان و منطقه آزاد ارس، از ۶۰۰ غرفه برپا شده صنایع‌دستی بازدید کنند و سوغات آذربایجان شرقی را به عنوان سوغات با خود همراه ببرند.

وی ادامه داد: سبدبافی، سوزن دوزی، سفالگری، معرق کاری، گلیم بافی و ساخت تابلو سنگ‌های با ارزش از صنایع دستی جذاب آذربایجان شرقی است که هرکدام در شهرهای این استان رواج داشته و مورد اقبال مسافران قرار می‌گیرد.

حمزه زاده، افزود: کیف، کفش، پوشاک و برخی اقلام خانگی محصولاتی است که از چرم تبریز دوخته می‌شود و به دلیل کیفیت عالی آن به کشور‌های اروپایی صادر شده است.

وی تاکید کرد: در دسته خوراکی‌ها نیز آذربایجان شرقی از استان‌های مستعد است که شیرینی‌ها و غذا‌های آن در سراسر کشور مشهور است. قرابیه، نوقا، میان پر، لاتیقوم (راحت الحلقوم)، ریس، شیرینی کنجدی، سوجوق، باسلیق، شکلات تسبیحی، عسل و دوشاب در بخش خوراکی‌های شیرین و نیز پنیر لیقوان، ترشی زغال اخته و آجیل تبریز می‌تواند سوغاتی خوبی برای مسافران به این استان باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: آجیل مخصوص تبریز از دیرباز مرغوبیت جهانی داشته و از بهترین محصولات ایران تولید می‌شود، انواع خشکبار از قبیل برگه هلو، زردآلو، آلو خشک نیز طرفداران بی شماری دارد.

انتهای پیام
captcha