عزم راسخ دولت برای تقویت گروه‌های جهادی
کد خبر: 4130422
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد:

عزم راسخ دولت برای تقویت گروه‌های جهادی

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به عزم راسخ دولت برای تقویت گروه‌های جهادی گفت: دولت و گروه‌های جهادی برای همدیگر فرصت متقابل هستند و باید از این فرصت به نحو کامل استفاده کنیم.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان شرقی، امروز، 9 فروردین در نشست صمیمی با اعضای حلقه‌های میانی و گروه‌های جهادی آذربایجان شرقی، تشکیل جهاد سازندگی و تداوم آن در قالب گروه‌های جهادی را یکی از نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی دانست که کارنامه موفق آنها در عرصه‌های دفاع مقدس و سازندگی در تاریخ انقلاب می‌درخشد.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی اهل اقدام و عمل هستند، افزود: جمهوری اسلامی همچنان بر مبنای تفکر جهادی و انقلابی در حال حرکت است و تربیت چنین جوانانی که با روحیه جهادی در میدان خدمت به مردم و نظام وارد می‌شوند، فتح‌الفتوح انقلاب است.

خرم تصریح کرد: گروه‌های جهادی، مصداق جماعتی هستند که در طول تاریخ، حق را شناخته، از آن پیروی و در جبهه حق ایستادگی کرده‌اند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درخصوص پیشگامی و پرچمداری تبریز و آذربایجان در حوادث مختلف تاریخ انقلاب، گفت: گروه‌های جهادی و تشکل‌های مردمی استان مصداق کامل این پیشگامی هستند که حضور و فعالیت آنها، یکی از نمادها و برندهای اصلی استان است.

وی ادامه داد: امروز بخشی از مدیران استان برخاسته از شاکله گروه‌های جهادی هستند، اما راضی به وضع موجود نیستیم و معتقدیم که باید از گروه‌های جهادی در عرصه مدیریتی استان بیشتر استفاده کنیم تا خستگی‌ناپذیری و روحیه جهادی در بین مدیران استان موج بزند.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: گروه‌های جهادی استان در همه حوادثی که در کشور اتفاق افتاده، جزو اولین گروه‌هایی بودند که برای کمک به مردم در میدان حضور یافتند و در مهار کرونا هم این گروه‌ها به صورت خودجوش و همپای کادر درمان، صحنه‌های زیبایی را خلق کردند.

خرم به گروه‌های جهادی و تشکل‌های مردمی توانمند توصیه کرد برای استفاده از تسهیلاتی مانند تبصره 16 و 18 برای تقویت فعالیت‌های خود، وارد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های خدمات‌رسان شوند که این موضوع، ظرفیت مضاعفی برای خدمت‌رسانی ایجاد می‌کند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اهمیت سواد رسانه‌ای در شرایط کنونی کشور، گفت: بخشی از اتفاقاتی که در حوزه عملیات روانی در کشور رخ می‌دهد، ناشی از پایین بودن سواد رسانه‌ای است که گروه‌های جهادی باید برای رفع این مشکل و ارتقای سواد رسانه‌ای با ارائه آموزش‌های لازم اقدام کنند.

وی با تأکید بر تشکیل گروه‌های راویان پیشرفت برای روایت پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی می‌توانند با اطلاع‌رسانی هنرمندانه، هم پیشرفت‌های انقلاب و هم اقدامات خود را برای مردم تبیین کنند.

انتهای پیام
captcha