۱۲ فروردین یکی از روزهای طلایی ملت ایران است
کد خبر: 4130712
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

۱۲ فروردین یکی از روزهای طلایی ملت ایران است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، ۱۲ فروردین ماه را یکی از روزهای طلایی ملت ایران دانست و اظهار کرد: مردم ایران باید این روز را جشن بگیرند، زیرا در این روز نظام اسلامی جایگزین رژیم مستبد و ظالم پهلوی شد.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 11 فروردین‌ماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، ۱۲ فروردین ماه را یکی از روزهای طلایی ملت ایران دانست و اظهار کرد: مردم ایران باید این روز را جشن بگیرند، زیرا در این روز نظام اسلامی جایگزین رژیم مستبد و ظالم پهلوی شد.

وی از جمهوری اسلامی به عنوان یکی از مردمی ترین حکومت‌های عصر حاضر نام برد و با اشاره به فرا رسیدن ۱۲ فروردین‌ماه، این روز را جزو فراموش ناشدنی‌ترین روزهای تاریخ انقلاب دانست و افزود: ۱۲ فروردین به هیچ وجه نباید فراموش شود و چنانکه امام راحل در وصف این عید فرمودند ۱۲ فروردین نخستین روز حکومت الله است، بر همین مبنا جزو اعیاد مذهبی و ملی ماست و باید این روز همواره گرامی داشته شود.

آل‌هاشم مهم‌ترین نقاط قوت جمهوری اسلامی ایران را استحکام بنیه درونی جامعه اسلامی دانست و گفت: مردم ایران معتقد به اسلام بوده و حتی کسانی که در ظاهر به نظر می رسد به برخی احکام اسلامی پایبندی درستی ندارند، ایمان قلبی مطلوبی داشته و به خدا، دین، قرآن و ائمه اطهار ایمان کامل و راسخ دارند.

خطیب جمعه تبریز در ادامه، اعتراضات جدید مردم فرانسه و وضعیت سرزمین‌های اشغالی را ویترین استانداردهای دوگانه غربی‌ها دانست و افزود: کشوری که مدعی دموکراسی در جهان است با روش‌های بسیار سخت و خشن اعتراضات مردمی را سرکوب می‌کند، اما آمریکای جهانخوار به عنوان مدعی اصلی حقوق بشر سکوت اختیار کرده است.

وی با اشاره به بروز خشونت از سوی پلیس فرانسه ضد مردم معترض در روزهای اخیر، علت اصلی اعترضات مردمی در این کشور اروپایی را اصلاحات مربوط به بازنشستگی دانست و اظهار کرد: کشوری که خود را مهد تمدن، آزادی و دموکراسی می‌داند در رویارویی با اعتراضات مردم به خصوص طبقه کارگر برخوردهای سخت، پلیسی و امنیتی دارد.

آل هاشم با ابراز تاسف از اینکه عده‌ای در رویارویی با این اعتراضات و برخورد پلیس فرانسه با معترضان استانداردهای چندگانه و متناقض دارند، سکوت نهادهای بین‌المللی در مقابل این حجم خشونت را تاسف بار و تامل بر انگیز خواند و اضافه کرد: همین نهادها در رویارویی با اغتشاشات ماه های گذشته ایران که نشانه‌ای از اعتراض نداشت و به طور کامل برنامه ریزی شده بود، هجمه سنگینی علیه ایران اسلامی از طریق رسانه های خود شکل دادند.

به گفته وی سیاست یک بام و ۲ هوای غربی‌ها تنها به اعترضات مردمی خلاصه نمی شود، بلکه مواضع آنها در قبال مسایل مثل تروریست، حقوق بشر و آزادی نیز همین رویه را پیش گرفته‌اند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: در حالی که آمریکا و فرانسه دسترسی کاربران به برخی شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی را به دلیل اعتراضات اخیر محدود کردند، اما از سوی رسانه‌ها و نهادهای غربی متهم به نقض آزادی بیان نشدند.

انتهای پیام
captcha