اختصاص 120 میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی مقبره الشعرا
کد خبر: 4137605
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱

اختصاص 120 میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی مقبره الشعرا

مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی، با بیان اینکه از 120 میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر ریاست جمهوری که به مقبره‌الشعرا اختصاص یافته بود، گفت: پنجاه میلیارد آن ابلاغ شده و کارهای اساسی در این مجموعه فرهنگی تاریخی در حال انجام است.

سیدمحمدحسین بلاغی، مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سید محمدحسین بلاغی، مدیرکل ارشاد استان، امروز، 10 اردیبهشت ماه، در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، با اشاره به موضوعات و شاخص های اولویت ‌دار شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان‌ها در سال 1402 اظهار کرد: فرهنگ کار و تولید، پایداری خانواده و زیست عفیفانه، انسجام اجتماعی و اعتماد به نفس ملّی، پرهیز از اسراف و تجمّل و افزایش سرانه تولید و مصرف فرهنگی بهینه از جمله این موارد است که توسط شورای فرهنگ عمومی کشور ابلاغ شده است.

وی برگزاری ماهانه جلسات شورای فرهنگ عمومی در استان و شهرستان‌ها، حضور منظم و فعّال اعضای شورا در جلسات، پیگیری وظایف سه گانه مندرج در آیین نامه شورای فرهنگ عمومی استان، بهره گیری مناسب از اسناد و متون راهبردی بالادستی، نظام نامه پیوست فرهنگی، تقویت خادمان فرهنگ عمومی، پیگیری اجرای برنامه عملیاتی سالیانه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی را به عنوان سرفصل های کاری شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان ها برشمرد.

بلاغی، همچنین تقویت رویکرد ایجابی و ترویجی فرهنگی در حوزه مسائل اجتماعی، تقویت سواد دینی و فرهنگی و مهارت‌های ارتباطی، خلق و تقویت جاذبه‌های سبک زندگی اسلامی – ایرانی،‌ توجه جدی به مطالبات و افکار عمومی، خلق و تقویت مرجعیت اجتماعی و ابتکار عمل در روایت‌سازی، توجه لازم به مسائل زنان و خانواده در جهت نیازهای زندگی سالم و الهی؛ ظرفیت دانشی و معرفتی، انگیزه‌ای و عاطفی، تقویت دانش‌آموزان برای شناخت و همراهی با نظام ارزشی – هنجارهای رسمی و توانمندسازی دانشگاه‌ها در ابعاد فرهنگی و تقویت گفتمان عقلانیت را از اهم مسائل جهت ارائه و تصویب به کارگروه رصد و پیگیری شورا عنوان کرد.

مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی، در ادامه با اشاره به برخی فعالیت‌های انجام گرفته توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار کرد: در طول ماه مبارک رمضان 110 محفل انس با قرآن کریم و 8 مسابقه قرآنی در سطح استان برگزار شد.

وی همچنین با اشاره به حضور فعال رسانه‌های استان در جمع رسانه‌های کشوری گفت: نتایج پنجمین دوره رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری استان و کشور اعلام شد که حضور بیش از ده پایگاه خبری استان در جمع یکصد پایگاه خبری کشور نشانه حضور موثر استان در فضای رسانه ای ملی می باشد.

بلاغی به طرح مقبره‌الشعرای تبریز اشاره کرد و از افتتاح این طرح در سوم خردادماه جاری خبر داد و افزود: از 120میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر ریاست جمهوری که به مقبره‌الشعرا اختصاص یافته پنجاه میلیارد آن ابلاغ شده و کارهای اساسی در این مجموعه فرهنگی تاریخی در حال انجام است.

مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی، همچنین از اختصاص یک روز به عنوان روز تبریز در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و از تمام نهادهای فرهنگی استان خواست تا با همراهی و همکاری زمینه معرفی توانمندی‌های استان در حوزه‌های مختلف فرهنگی در این نمایشگاه را فراهم کنند.

انتهای پیام
captcha