مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید پیگیری و عملی شود
کد خبر: 4137611
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸

مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید پیگیری و عملی شود

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: دستگاه‌های متولی در هر حوزه وظیفه دارند تا مصوبات جلسه شورای فرهنگ عمومی را پیگیری و عملی کنند.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره کل ارشاد استان، حجت‌الاسلام  سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 10 اردیبهشت‌ماه، در نشست شورای فرهنگ عمومی استان، اظهار کرد: خروجی جلسات شورای فرهنگ عمومی به شکل مصوبات بررسی شده و در هر جلسه مصوبات جلسات قبلی پیگیری می‌شود و راجع به اقدامات انجام شده گفتگو انجام می‌شود و این جدیت باید ادامه یافته و دستگاه‌های متولی در هر حوزه وظیفه دارند تا مصوبات جلسه شورای فرهنگ عمومی را عملی کنند.

وی با تاکید به اهمیت و جایگاه شورای فرهنگ عمومی در سیاستگذاری فرهنگی استان گفت: اجرای مصوبات این شورا نباید بر زمین بماند و کارگروههای شورا باید با پویایی و جدیت بیش از پیش زمینه طرح مسائل مرتبط با فرهنگ عمومی و راهکارهای آن را ارائه دهند.

آل هاشم، در ادامه با اشاره به بیانات مهم مقام عظمای ولایت در دیدار 29 بهمن مردم تبریز اظهار کرد: مقام معظم رهبری مطالب ارزشمندی را در مورد نقش تبریز و آذربایجان در دوران انقلاب اسلامی به ویژه قیام 29 بهمن ادا فرمودند و بیانات ارزشمند ایشان در این راستا باید مورد توجه ویژه اهالی فرهنگ و همچنین نهادهای متولی فرهنگ قرار بگیرد.

امام جمعه تبریز، ادامه داد: تشکیل بنیاد 29 بهمن می‌تواند ضمن فراهم کردن زمینه برای پژوهشگران انقلاب و تحلیل و پژوهش در مورد محورهای مختلف سخنان مقام معظم رهبری، این موقعیت را نیز ایجاد کند تا کتابی با این محوریت برای سال بعد آماده کنیم.

وی خواستار توجه بیش از پیش به فضاسازی شهری با موضوعات فرهنگی روز توسط نهادهای متولی در استان شد.

انتهای پیام
captcha