تلاش دشمن برای از بین بردن زیست عفیفانه
کد خبر: 4142999
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
استاندار آذربایجان‌شرقی مطرح کرد:

تلاش دشمن برای از بین بردن زیست عفیفانه

عابدین خرم، با اشاره به تلاش دشمن برای از بین بردن زیست عفیفانه در کشور گفت: با انواع ناهنجاری‌ها و برنامه‌ها به دنبال ترویج آن در جامعه هستند.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز، دوم خردادماه، در جمع دختران فعال عرصه فرهنگی، علمی، ورزشی و رسانه‌ای تبریز، اظهار کرد: زن در دنیا به عنوان یک کالا و ابزار محسوب می‌شود و برای پیشرفت یک زن باید ابتدا از جنسیت و زنانگی آن سوءاستفاده کرد در حالی که اسلام در این رابطه، مبنا را انسانیت و نه جنسیت لحاظ می‌کند.

وی با اشاره به لزوم ارتقای سطح مطالعه و تعمیق دختران کشورمان، اظهار کرد: خانواده‌ای که در آن مطالعه، کتابخوانی، بحث و گفت‌وگو وجود نداشته نباشد، در جامعه امروز با انباشت اطلاعات و هجمه اطلاعاتی گم خواهد شد.

خرّم خاطرنشان کرد: حجاب خیلی خوب است ولی باید حجاب را با فکر، عقل و مطالعه قبول کرد. یک دختر با خواندن کتاب «حجاب اسلامی» شهید مطهری می‌تواند لذت حجاب را بچشد.

استاندار آذربایجان شرقی، با اشاره به تاکید دین بر تفکر و عقلانیت، گفت: یک زمانی در سوریه حتی یک نفر با حجاب دیده نمی‌شد و تعداد بانوان با حجاب در این کشور بسیار اندک بود اما امروز این کشور پس از آن‌که در آتش سوخت و به دست داعش افتاد، بار دیگر روی پای خود ایستاد و اکنون یک حکومت سوسیالیستی است و حجاب اجباری در آن وجود ندارد اما بیش از ۵۰ درصد زنان این کشور دارای حجاب کامل هستند. ارتقای این سطح از بانوان باحجاب نتیجه جهاد شهدای گرانقد مدافع حرم است.

وی با اشاره به حضور بانوان در عرصه‌های مختلف کشور پس از انقلاب اسلامی، اظهار کرد: با نگاهی به محیط‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، ورزشی می‌توان دید که بخشی از مسئولیت‌ها توسط بانوان اداره می‌شود اما اقتضای جامعه این است که تعداد مردان در حوزه قبول مسئولیت بیشتر است با این حال درصد بانوانی که تحصیلات عالیه دارند و یا در پست‌هایی مثل آموزش و پرورش هستند، کم نیست.

خرم، ادامه داد: با توجه به موفقیت‌ها و حضور بانوان ایرانی در عرصه‌های مهم و مختلف ورزشی، فرهنگی و علمی هنوز با وضعیت مطلوب فاصله داریم ولی برای به دست آوردن همین دستاوردهای انقلاب اسلامی نیز هزینه زیادی شده است. 

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: خود دختران باید از ارزش، باور و نگاه انسانیت به مسئله زن دفاع کنند و در شرایط امروز هضم نشوند و خودشان باشند.

وی با اشاره به مطرح شدن شعار« زن، زندگی، آزادی» در ناآرامی‌های اخیر، گفت: معتقد هستیم که رشد و پویایی قشر بانوان در کشورمان مصداقی از آزادی و افتخارآفرینی‌های دختران و زنان کشور نمونه‌هایی از آزادی است.

وی خاطرنشان کرد: در ناآرامی‌های اخیر به حیات طیبه دختران و زنان ما حمله شد زیرا می‌خواستند هویت زنانگی و اسلامی را از خانواده‌ها بگیرند و خانواده را که مرکز تلالوی عاطفه‌ها است، از بین ببرند.

خرّم افزود: می‌خواهند زیست عفیفانه در کشور ما وجود نداشته نباشد و با انواع ناهنجاری‌ها به دنبال ترویج آن هستند. برنامه‌هایی مثل چهارشنبه‌های سفید و ...  نیز همگی حمله به هویت دختران ایرانی است.

انتهای پیام
captcha