خرمشهر به مظهر مقاومت تبدیل شده است
کد خبر: 4143231
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
حجت‌الاسلام آل‌هاشم:

خرمشهر به مظهر مقاومت تبدیل شده است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه امروز خرمشهر به مظهر مقاومت تبدیل شده است که امروزی‌ها و آیندگان از آن به نیکی یاد خواهند کرد، گفت: اگر زمانی از نتیجه مقاومت‌ها پرسش شد، پاسخش همان فتح خرمشهر است.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، سوم خردادماه در اجلاسیه کنگره سرداران و ده‌هزار شهید آذربایجان‌شرقی و همایش گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، فرماندهان و فاتحان خرمشهر در تبریز، با بیان اینکه امروز خرمشهر به مظهر مقاومت تبدیل شده است که امروزی‌ها و آیندگان از آن به نیکی یاد خواهند کرد، گفت: اگر زمانی از نتیجه مقاومت‌ها پرسش شد،پاسخش همان فتح خرمشهر است. 

وی با تأکید بر اینکه با پیروزی در خرمشهر، جنگ وارد مرحله نوینی شد و قوای اسلام با حملات کوبنده خود مرحله به مرحله پیروزی‌های تازه‌ای را به ارمغان آوردند، افزود: فتح خرمشهر باعث شد تا آمریکا و سایر قدرت‌های استعماری حساب کار خود را کرده و موضع خود را از تهاجم و حمله به دفاع تغییر دهند. 

آل‌هاشم، با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر ضربه عظیمی بر پیکره‌ ارتش عراق وارد کرد، یادآور شد: عملیات فتح خرمشهر در چهار مرحله از دهم اردیبهشت‌ماه سال ۶۱ آغاز شده و در سوم خرداد آزادی خرمشهر را رقم زد که با انتشار خبر فتح خرمشهر در رسانه‌ها و مطبوعات، دشمنان اسلام بهت زده شدند. 

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه تقریباً تمام روزنامه‌های مطرح دنیا در آن زمان خبر فتح خرمشهر را منتشر کرده و تحلیل‌های بسیاری به‌دنبال داشت، ادامه داد: خرمشهر به‌خاطر شهادت‌ها و مجاهدت‌های بسیار رزمندگان به خونین شهر لقب گرفته بود، اما امروز به مظهر مقاومت تبدیل شده است. 

وی با تأکید بر اینکه امروز اگر شاهد اعزام ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن تمام ایرانی هستیم، به برکت همان مقاومت‌هایی است در دفاع مقدس رقم خورده است، گفت: برای اولین‌بار در تاریخ ایران زمین نیروی دریایی جمهوری اسلامی یک دور کامل به مساحت ۶۲ هزار کلیومتر دریانوردی کرد. 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه حضور در دریاها می‌تواند علاوه بر گسترش دیپلماسی و تحکیم روابط با کشورها، نقش مهمی در توسعه روابط و توسعه راهبرد دریانوردی جمهوری اسلامی ایران داشته باشد، گفت: حضور ناوگروه ۸۶ در سواحل آمریکای جنوبی و تنگه ماژلان که به نوعی حیاط خلوت آمریکا محسوب می‌شود یک پیام بسیار مهم برای آمریکا دارد که هیچ چیزی قادر به ایجاد سد در برابر نیروهای مسلح ایران نیست و ناوگروه ۸۶ با پیام صلح و دوستی در تمام آب‌های جهان دریانوردی می‌کند. 

آل‌هاشم با تأکید بر سخن امام راحل مبنی بر این‌که «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، ادامه داد: وحدت نیروهای مسلح، سپاه و ارتش قهرمان و بسیج فداکار همه دست تا به دست هم دادند تا خرمشهر آزاد شود. 

گفتنی است، در این مراسم خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران تجلیل شده و چند اثر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان از جمله دانشنامه‌ استانی دفاع مقدس، رونمایی شد؛ همچنین نشان ملی میهن‌پرستی به یاسر زیرک، از فاتحان خرمشهر اهدا شد.

انتهای پیام
captcha