راه‌اندازی باغ موزه دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی از مطالبات خانواده‌ شهدا است 
کد خبر: 4143253
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳

راه‌اندازی باغ موزه دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی از مطالبات خانواده‌ شهدا است 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر اینکه امروز رزمندگان عزیز و خانواده‌های شهدا و ایثارگران، راه‌اندازی باغ موزه دفاع مقدس را از ما مطالبه می‌کنند، گفت: باغ موزه دفاع مقدس استان می‌تواند به عنوان یک مجموعه‌ عظیم در حوزه‌های فرهنگی ایفای نقش کند. 

دریادار عباسی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، امیر دریادار رضا عباسی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، امروز، سوم خردادماه، در اجلاسیه کنگره سرداران و ده‌هزار شهید آذربایجان‌شرقی و همایش گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر، فرماندهان و فاتحان خرمشهر، با تاکید بر اینکه امروز رزمندگان عزیز و خانواده‌های شهدا و ایثارگران، راه‌اندازی باغ موزه دفاع مقدس را از ما مطالبه می‌کنند، گفت: باغ موزه دفاع مقدس استان می‌تواند به عنوان یک مجموعه‌ عظیم در حوزه‌های فرهنگی ایفای نقش کند. 

وی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی موجود در باغ موزه دفاع مقدس، اظهار کرد: به عنوان یک سرباز خواهش دارم تا کمک کنیم موزه دفاع مقدس استان بعد از ۲۷ سال راه‌اندازی شود. 

عباسی، با اشاره به حضور 2 هزار دانش آموز دختر طی هفته‌های گذشته در باغ موزه دفاع مقدس استان و اثرات فرهنگی این مجموعه، گفت: محتوایی که در این باغ موزه وجود دارد، بهترین فرصت برای فرهنگ سازی است. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر تبلیغ و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در قالب باغ موزه دفاع مقدس، یادآور شد: تمامی راه‌کارهای فرهنگی از جمله بیان خاطرات، نوشتن کتاب، و... در راستای نشر فرهنگ دفاع مقدس ضروری است اما راه‌اندازی باغ موزه دفاع مقدس نیز از جمله ضروریات و جزو مطالبات رزمندگان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران است که امیدواریم همه کمک کنیم تا باغ موزه دفاع مقدس استان راه‌اندازی شود. 

عباسی با اشاره به حماسه‌های تاریخ ساز استان آذربایجان‌شرقی در دفاع مقدس و پشتیبانی از پنج استان، ادامه داد: رزمندگان ما در اکثریت عملیات‌ها حضور میدانی داشتند که باید بتوانیم این رشادت‌ها را به نمایش بگذاریم و با الگوبرداری از آموخته‌های دوران دفاع مقدس، در پیشرفت حوزه‌های مختلف کشورمان گام‌های مختلفی برداریم. 

وی با اشاره به عوامل مهم در آزادسازی خرمشهر، تاکید کرد: عملیات غرورآفرین بیت المقدس در قالب وحدت نیروهای مسلح به ثمر رسید که اقدامات عمل‌گرایانه رزمندگان، ایمان، اخلاص و تبعیت از فرمانده کل قوا و وحدت نیروهای مسلح از جمله رمزهای این پیروزی بوده است. 

عباسی، در بخش دیگری از سخنانش به بازگشت غرورآمیز ناوگروه ۸۶ به مین اسلامی اشاره کرد و گفت: این اتفاق حماسه ساز و تاریخ ساز را نیز تبریک می‌گوییم و خداوند را شاکر هستیم که این ماموریت بسیار مهم نیز همانند دیگر ماموریت‌ها به نحو احسن رقم خورد. 

انتهای پیام
captcha