نقش‌آفرینی بانوان در پیشبرد برنامه‌های راهبردی دانشگاه ضروری است
کد خبر: 4143269
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
رئیس دانشگاه تبریز:

نقش‌آفرینی بانوان در پیشبرد برنامه‌های راهبردی دانشگاه ضروری است

صفر نصراله‌زاده گفت: به‌دلیل وجود پتانسیل‌های فراوان در میان بانوان هیئت علمی دانشگاه، لذا باید بیش از این‌ها در مدیریت و پیشبرد برنامه‌های راهبردی و کلان دانشگاه نقش‌آفرینی داشته باشند.

صفر نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان شرقی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، صفر نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریز، امروز، سوم خردادماه، در نشست با بانوان هیئت علمی دانشگاه، ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه(س) و دهه کرامت، با بیان اینکه اگر در حال حاضر از این دانشگاه به‌خاطر کسب رتبه‌های برتر در حوزه‌های مختلف در سال‌های اخیر در سطح ملی و بین‌المللی با‌ افتخار یاد می‌شود، به دلیل کوشش همه دانشگاهیان و به‌ویژه تلاش و همت شما بانوان سخت‌کوش هیئت علمی این دانشگاه بوده است، گفت: امروزه بانوان هیئت علمی توانمند با پتانسیل‌های بالا در دانشگاه‌های کشورمان و به‌ویژه در دانشگاه تبریز مشغول به فعالیت هستند که باید از این ظرفیت برای رشد و توسعه در بخش‌های مختلف کشور بهره‌مند شد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه ما درگذشته، کمتر از ظرفیت و توانمندی‌های بانوان در حوزه‌های مختلف استفاده کردیم، تصریح کرد: بانوان در محیط فعالیت خود به دلیل احساس مسئولیت‌پذیری بیشتر، داشتن نظم و انضباط فراوان و دقت نظر در فعالیت‌های خود همیشه مورد تحسین قرارگرفته‌اند.

نصراله‌زاده در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه ما باید از بانوان و زنان کشور با توجه به داشتن تخصص، تحصیلات، دانش و توانمندی‌های شان در بخش‌های مختلف کمک بگیریم، یادآور شد: در دانشگاه تبریز نیز بر اساس شایسته‌سالاری و تخصص افراد در پست‌های مدیریتی و در کارگروه‌ها استفاده می‌شود و تبعیض و تفاوت جنسیتی بین بانوان و آقایان وجود ندارد.

رئیس دانشگاه تبریز اضافه کرد: به‌خاطر پتانسیل‌های فراوانی که در میان بانوان هیئت علمی دانشگاه وجود دارد، باید آنها بیش از اینها در مدیریت و پیشبرد برنامه‌های راهبردی و کلان این دانشگاه نقش‌آفرینی داشته باشند.

نصراله‌زاده، مشارکت و فعالیت همه اساتید، کارکنان و دانشجویان در پیشبرد و توسعه اهداف دانشگاه را تعیین‌کننده بیان کرد و افزود: تلاش و کوشش همه دانشگاهیان و به‌خصوص شما بانوان هیئت علمی در بخش‌های مختلف این دانشگاه بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی است و برای افزایش این سرمایه اجتماعی در حد توان از بانوان، حمایت و پشتیبانی‌های لازم را انجام خواهیم داد.

وی در ادامه در پاسخ به برخی مطالبات و مشکلات بانوان هیئت علمی در حوزه‌های مختلف پژوهشی، آموزشی و صنفی گفت: ما مسئولان همه مطالبات و خواسته‌های شما بانوان هیئت علمی را پیگیری خواهیم کرد و در حد توان با کمک شما این مشکلات و برخی کاستی را برطرف خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام سعید علیزاده، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز نیز گفت: ما مسئولان، خادمان و خدمتگزاران شما دانشگاهیان هستیم و درحد توان در تحقق خواسته‌ها و مطالبات شما بانوان در حوزه‌های فعالیت فرهنگی و اجتماعی و دیگر بخش‌ها تلاش خواهیم کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه ما باید دانشگاه را خانه خود بدانیم، تصریح کرد: برای پیشبرد و توسعه دانشگاه در بخش‌های مختلف باید آن را همچون خانه خود بدانیم و برای ارتقای جایگاه و منزلت آن همگان باید شبانه‌روزی تلاش و همت نمایند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با تأکید بر اینکه در آموزه‌های دینی، اعتقادی و اسلامی ما مسلمانان جایگاه و مسئولیت زنان مشخص و مورداحترام بوده است، گفت: امروز دشمن با شبیخون فرهنگی و طرح برخی مسائل و مطالبات زنان درصدد تضعیف جایگاه و منزلت زنان و مردان در جامعه کشورمان هستند که باید مراقب نقشه‌های شوم دشمنان علیه دختران و پسران باشیم.

انتهای پیام
captcha