دستاوردهای جنگ تحمیلی برای جوانان و آیندگان تشریح شود
کد خبر: 4143277
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
ناخدا صمدی:

دستاوردهای جنگ تحمیلی برای جوانان و آیندگان تشریح شود

یکی از فرماندهان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس، با تأکید بر اینکه برای حفظ حوادث مهم دوران دفاع مقدس باید موقعیت‌های برجسته جنگ توسط مجریان اصلی آن برای جوانان و آیندگان تشریح و تفسیر شود، گفت: جوانان باید بدانند که پیشینیان چگونه در جنگ موفق شدند. 

ناخدا صمدی، از فرماندهان نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، ناخدا هوشنگ صمدی، از فرماندهان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس، امروز، سوم خردادماه، در اجلاسیه کنگره سرداران و ده‌هزار شهید آذربایجان‌شرقی و همایش گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در تبریز، با تأکید بر اینکه برای حفظ حوادث مهم دوران دفاع مقدس باید موقعیت‌های برجسته جنگ توسط مجریان اصلی آن برای جوانان و آیندگان تشریح و تفسیر شود، گفت: جوانان باید بدانند که پیشینیان چگونه در جنگ موفق شدند. 

وی با بیان اینکه خداوند، رهبری، ایمان و پشتیبانی بسیار سنگین مردم ایران از جمله داشته‌های ما در دفاع مقدس بود، گفت: نظامیان و رزمندگان دفاع مقدس مدیون حمایت‌ها و پشتیبانی‌های ملت ایران هستند و با اعتقاد به خدا، دین و مقدسات و به پشتیبانی ملت قهرنان ایران با افتخار هشت سال جنگیدند و وجبی از خاک کشورمان را به دشمن ندادند. 

این رزمنده دوران دفاع مقدس، با بیان اینکه اگر نقاط برجسته عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس تشریح شود جوانان نیز به آینده امیدوار خواهند بود و متوجه خواهند شد که پیشینیان چه کردند، افزود: ثامن الائمه نخستین عملیات موفق و بزرگ نیروهای ما در دوران دفاع مقدس بود و که در قالب آن  ۱۷۰۰ نفر اسیر از دشمن گرفته شد. 

این فرمانده دوران جنگ با بیان اینکه این عملیات، اولین و مهم‌ترین عملیات موفق در دفاع مقدس بود که روحیه را در جبهه خودی بالا برده و متقابلاً در جبهه دشمن باعث نزول روحیه شد، افزود: خرمشهر در ۲۴ مهر ۱۳۵۹ به علت تعداد بالای شهدا و مجروحان لقب خونین شهر به خود گرفته بود اما با تلاش و وحدت رزمندگان بازپس گرفته شد. 

وی با اشاره به خاطره‌ای از تابلوی خرمشهر با ۳۲ میلیون نفر جمعیت، اظهار کرد: این تابلو نشان می‌داد که همه ملت ایران پشتیبان مردم خرمشهر در جنگ بودند. 

انتهای پیام
captcha